E34Forum.nl

 #22182  door Gert
 
Iedere winter verdwijnt er een cijfer van de kilometerstand. Daar wil ik toch eens wat aan doen.
Als ik tegen de tellerbak druk, ter hoogte van de kilometerstand, dan komt het cijfer weer tevoorschijn.

Online zie je overal van die handleidingen en er zijn van die strips te koop om de gehele pixelbalk te fixen, maar dat hoeft eigenlijk niet.
Ik denk met een drukpunt op de juiste plaats, dat het probleem over is.

Maar, de online handleidingen die je ziet is eigenlijk allemaal voor een E39.
http://www.m5board.com/vbulletin/e39-m5 ... tures.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Is die van de E34 hetzelfde?
Als je niet met de tellernaalden wilt knoeien, en dat wil ik eigenlijk niet, dan moet ik een gaatje boren om de schroeven van de achterkant los te kunnen regelen.

Heeft iemand dat al eens gedaan of is er een E34 handleiding waar te boren?
 #22197  door danny-ex-touringE34
 
Hoi Gert, Ivo Christov https://www.e28.nl/" onclick="window.open(this.href);return false; repareert zo-wie-zo E28 tellerbakken. Heeft ook E34-ers en andere BMWs in onderhoud e.d. .
Misschien dat hij je kan helpen.
'Vroeger' zat er een jongen in DenHelder die ook tellerbakken reviseerde; heb geen adres/website. Succes. Groeten, Danny
 #22199  door Bo652
 
Die in den Helder is Jurjen Ockel maar repareert voor zo ver ik weet geen E34 tellerbakken.

Maar wie weet is het veranderd, je kan het even vragen https://link.marktplaats.nl/m1135187110" onclick="window.open(this.href);return false;
 #22201  door Coach
 
Ik heb pas nog contact gehad met Jurjen over reparatie van E34 tellerbakken, maar dat doet ie niet. Hij wilde wel een poging wagen zonder garantie. Weet wel dat een lid van het BMW Fan forum pas zelf bezig is geweest. Volgens mij had ie een strip gekocht op eBay en er zelf in geknutseld. Het is, zoals eerder aangehaald, een drukpunt-probleem, zo begreep ik.
 #22218  door Bart Jansema
 
Prima jongen Jurjen Okkel heeft 2 jaar geleden mijn bm54 (radio module) gerepareerd ging even 3 dagen voor vakantie stuk hahaha dus moest snel weer klaar zonder muziek naar Kroatie zie ik niet zitten :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: mooi op tijd weer terug en keurig gerepareerd!
 #22249  door Coach
 
Hier wordt een reparatie kabel aangeboden voor € 2,54 exclusief verzending.
 #22253  door Gert
 
Oké. Uit alle reacties merk ik op dat er tot nu toe nog niemand geweest is die zelf zijn E34 tellerbak ontleed heeft.
Maar goed, volgens mij heb ik hier ergens nog een oude tellerbak liggen. Ik zal eens kijken hoe of die er uit ziet en of deze qua lay out een beetje lijkt om de M5 tellerbak.

Het is vooralsnog niet mijn plan om er een nieuwe kabel in te zetten. Eerst eens kijken wat of ik kan fixen met een kunstmatig drukpunt. Er is slecht lichte druk nodig om het ontbrekende cijfer weer aan te zetten.
 #22257  door epmans
 
Gert, leuk idee!
Indien nodig kan ik je een tellerbak ter beschikking stellen. Maar dan krijg je zowel een high combi als een low combi.
Het pixelverlies komt voor in de kilometerstand en -indien van toepassing- op de melding boardcomputer en automaatindicator.
Ik wil ook nog mijn huidige pixelervaring met je delen. Ik rijd nu met een 520ia, dus een zonder computermeldingen maar met automaatindicatie.De tellerstanden zijn prima af te lezen maar zodra ik een km of wat gereden wordt het steeds slechter leesbaar tot helemaal niets meer als ik 300km rit achter de rug heb. Ik vind het raar als dit door een aandrukken wordt veroorzaakt/ opgeheven, ik zou eerder denken aan last van opwarmen.
Overigens is de automaatindicator slechts een los ding dat in de cockpit geschoven kan worden, daarvoor hoeft de tellerbak niet open.
 #22258  door Coach
 
Ik heb hetzelfde probleem bij de TDS als Epmans. Als het koud is dan is de km-stand goed te lezen en daarna wordt het steeds minder. De automaat indicator is helemaal snel onleesbaar. Ik heb er een stuk of drie en allemaal hebben ze hetzelfde probleem.