E34Forum.nl

 #22259  door Bo652
 
Ik heb ooit eens van Jurjen begrepen dat dit voornamelijk door vocht komt.
Immers als de boel vochtig is dan geleid het beter, en als je dan gaat rijden warmt de boel op en verdwijnt het vocht vervolgens maakt de boel steeds slechter contact.
Leek mij best een logische verklaring.
 #22260  door Gert
 
Bij mij is het precies andersom. Als de auto koud is dan mis ik een cijfer in de kilometerstand. Zodra alles opgewarmd is, dan werkt het weer. Alsmede in de zomer, dan heb ik ook de volledige kilometerstand.

Desondanks, zoals gemeld: bij licht aandrukken is het euvel bij mij al verdwenen. Ik weet niet of dat bij die andere tellerbakken ook zo is? Hoe zit dat?
 #22261  door Gert
 
Ik heb even een plaatje geschoten, niet heel duidelijk, sorry, maar het euvel is wel zichtbaar:
Koud:
Afbeelding
Met aandrukken:
Afbeelding

Overigens heb ik mijn doos met tellerbakken even opgeduikeld en daarin zag ik een oude bak met witte achterkant, een blauwe en een blauwe met M5 tellers.
Alle bakken zien er exact gelijk uit, dus dat is alvast makkelijk.
Bij 1 bak was het pixelboard/unit er al uit, dus ik vermoed dat ik in een ver verleden mijn pixelunit al een keer verwisseld heb.
Ik begrijp dan ook niet wat je met zo'n "ribbonkabel" moet, want met enig schroefwerk pak je deze unit er zo uit. En dan blijkt dat er helemaal niet zo'n kabel inzit.

De oude unit heb ik even ontmanteld en nader bestudeerd. Het ding is redelijk makkelijk uit elkaar te halen.
Afbeelding

Het (pixel)frontje zit gewoon geklemd tegen het printje.
Afbeelding

Afbeelding

De kontaktpunten op de print veren ook niet ofzo, dus het geheel moet gewoon door aanraking/contact functioneren, denk ik.
Het frontje zit in een plasticframpje en dit wordt weer aanklemt met een metalen omhulsel.
Ik denk dat ik eens ga proberen om hier een extra drukpunt te creëren ofzo.

Ik lees toevallig hier net wel dat iemand anders een (E39) unit volgespoten heeft met contactreiniger en dat zou ook moeten werken... tsja. Dat is nog makkelijker:
https://www.bmw-syndikat.de/bmwsyndikat ... endes.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Verschillende resultaten hiermee, dat lees ik wel.
 #22342  door Gert
 
Vanmiddag eindelijk tijd gehad om even te hobbyen met deze lichtkrant/pixelding.

Het ding wat ik zelf ontmanteld heb is dood. Als ik contact aan zet, dan brand alles en verder niks te lezen. Ik heb haar nog een keer uit elkaar gehaald en gekeken of ik soms iets fout in elkaar gezet had, maar dat kan niet.
Nu lag het ding al los in de doos, misschien was deze al wel stuk. Dat weet ik niet meer. Tenslotte woont deze E34 al weer bijna veertien jaar bij mij.
Maar goed, stuk is ie! Als iemand denkt het ding tot leven te kunnen wekken, dan wil ik haar met alle plezier opsturen.

Positief is dan wel dat mijn eigen pixelding weer helemaal werkt. Deze heb ik namelijk even uit te tellerbak geschroefd en de metalen klemmetjes voorzichtig strakker gedrukt. Dat schijnt genoeg te zijn. Dus niet alleen maar nutteloos bezig geweest. :D
 #22343  door JerunK
 
Bij auto's met CheckControl en OBCmelding in de tellerbak kun je het schermpje ook uitzetten met de CODE-knop op je OBC of het rechter knopje in je tellerbak. Ik heb dat vaak gedaan in de hoop daarmee pixelverlies voor te kunnen zijn. Tot het laatst had ik (mede door uitschakelen?) in ieder geval geen pixeluitval.
 #22351  door Gert
 
JerunK schreef:Bij auto's met CheckControl en OBCmelding in de tellerbak kun je het schermpje ook uitzetten met de CODE-knop op je OBC of het rechter knopje in je tellerbak.
Dat weet ik, maar in mijn geval werkt dat niet omdat er bij mijn auto pixeluitval is in de kilometerstand.
Bovendien heb ik de melding altijd aan staan op iets, tijd ofzo.