Rembekrachter onderdruk pijp...
BerichtGeplaatst:06 dec 2017, 16:10
Ik noem het maar zo, maar weet niet of het echt de officiële benaming is.
Gisteren had ik iets vreemds. Bij de tds was de 4e verstuiver (met de naaldslagsensor) vervangen. Die was na de apk gaan lekken, nadat ze het flexibele deel van de uitlaat vervangen hebben. Het lijkt nu of de motor meer tegendruk krijgt, want na de verstuiver ging er ook iets mis met de rembekrachtiging. De auto remde, maar als je de rem op liet komen en weer wilde remmen zat het pedaal vast. Beetje eng, zacht uitgedrukt.
De monteur vermoedde iets met vacuüm en na wat testen haalde hij dit onderdeel er uit.
Er zitten dus drie 'pijpjes' op bij de vacuümklep, waarvan er een gebroken was. Hij was helemaal bros. De monteur heeft 'm nu weer dichtgemaakt, maar ik wil die buis uiteraard vervangen.
Nu keek ik op realoem en kwam ik het volgende tegen:
325tds 1997
525tds april 1995
De buis op de foto loopt dus van de vacuümpomp naar de rembekrachtiger.
Vreemde is dat het plaatje van realoem van de 325tds uit 1997 veel meer lijkt op het onderdeel op de foto dan het plaatje van realoem van de 525tds.
Mijn tds is geïmporteerd uit Duitsland in 2005. Is hier nu een verklaring voor te geven?
Gisteren had ik iets vreemds. Bij de tds was de 4e verstuiver (met de naaldslagsensor) vervangen. Die was na de apk gaan lekken, nadat ze het flexibele deel van de uitlaat vervangen hebben. Het lijkt nu of de motor meer tegendruk krijgt, want na de verstuiver ging er ook iets mis met de rembekrachtiging. De auto remde, maar als je de rem op liet komen en weer wilde remmen zat het pedaal vast. Beetje eng, zacht uitgedrukt.
De monteur vermoedde iets met vacuüm en na wat testen haalde hij dit onderdeel er uit.
Er zitten dus drie 'pijpjes' op bij de vacuümklep, waarvan er een gebroken was. Hij was helemaal bros. De monteur heeft 'm nu weer dichtgemaakt, maar ik wil die buis uiteraard vervangen.
Nu keek ik op realoem en kwam ik het volgende tegen:
325tds 1997
525tds april 1995
De buis op de foto loopt dus van de vacuümpomp naar de rembekrachtiger.
Vreemde is dat het plaatje van realoem van de 325tds uit 1997 veel meer lijkt op het onderdeel op de foto dan het plaatje van realoem van de 525tds.
Mijn tds is geïmporteerd uit Duitsland in 2005. Is hier nu een verklaring voor te geven?