E34Forum.nl

 #22040  door Philippe6
 
Ik krijg met regelmaat de foutmelding 'Niveauregelung' op mijn dashboard terwijl de wagen (E34 535ia 1992) deze optie helemaal niet heeft.. :geek:

Iemand enig idee wat dit kan veroorzaken?
Vals contact aan een stekker in het motorruim bijvoorbeeld?


Afbeelding
 #22042  door Ruck
 
Ik heb hetzelfde, ze hebben bij mij ooit de dempers vervangen van niveau naar niet niveau dempers.
Het hele systeem is afgedopt, maar de sensor (mechaniek op de torsie as) zit er nog wel.

Misschien kun ie daar eens naar kijken?

Edit: ik krijg deze melding alleen als ik 2 kratten bier achterin zet of iemand op de achterbank plaats neemt.
 #22045  door Philippe6
 
Lohran schreef:Misschien je stuurbekrachtiging olie?
Daar zit toch geen niveaucontrole op?

Ruck schreef:Ik heb hetzelfde, ze hebben bij mij ooit de dempers vervangen van niveau naar niet niveau dempers.
Het hele systeem is afgedopt, maar de sensor (mechaniek op de torsie as) zit er nog wel.

Misschien kun ie daar eens naar kijken?

Edit: ik krijg deze melding alleen als ik 2 kratten bier achterin zet of iemand op de achterbank plaats neemt.
Dit is de optielijst.

Afbeelding
 #22046  door Lohran
 
Philippe6 schreef:
Lohran schreef:Misschien je stuurbekrachtiging olie?
Daar zit toch geen niveaucontrole op?
Zover ik weet niet inderdaad, maar mij is destijds wel verteld dat dat ook voor deze error kan zorgen. Of dat ook kan als je geen niveauregeling hebt weet ik niet. Ik heb die melding voorheen ook gehad, maar al een hele tijd niet meer. Heb toen volgens mij de CCM (zo uit het hoofd) vervangen. Olie is ook ververst, maar pas later.
 #22061  door Theo
 
Wellicht ben je er dus ook van af als je er een andere CCM module in propt.

Misschien heb ik die nog liggen in mijn magazijn, ik zal eens kijken vandaag.
 #22074  door Theo
 
Het magazijn doorgespit en warempel 8-)

Ik heb deze eventueel voor je liggen:
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
 #22086  door Philippe6
 
Bedankt voor de reacties!

Ik ga beginnen met de module eens te demonteren en te verwisselen met die van mijn andere E34. (als dat gaat? 1988 <-> 1992)

En de CCM eens openhalen om misschien iets geks te zien.