E34Forum.nl

 #1339  door Koen
 
Mijn achterklep gaat niet open. Eerst werkte de achterruit ook niet, maar na een aantal draadjes gerepareerd te hebben doet die het nu wel weer. Ik moet nu dus de achterklep openen door het glas omhoog te doen en dan handmatig het slot los te trekken.

De hendel/schakelaar van de achterklep doet het gewoon, net als het slot zelf en de solenoid die het open moet doen, maar die krijgt dus geen 12V wanneer je de hendel indrukt.

Zou er een draadbreuk zitten in de buurt van het scharnier of zijn er andere puntjes die ik moet controleren voor ik die hele draadboom uit elkaar ga halen? De betreffende zekering staat niet in het boekje aangegeven, laat staan dat ik überhaupt een kapotte zekering zie in het kastje onder de motorkap.

Nog een ander dingetje trouwens: leuk dat het achterruitje omhoog kan, maar hoort dat ding niet uit zichzelf omhoog te blijven staan? Als je 'm steeds vast moet houden is het niet zo vreselijk handig :roll:
 #1340  door Jgpeggeman
 
wanneer je de knop indrukt, hoor je een geluid te horen (soort kort zoemend geluid)

Nu is het bij mij zo dat de knop voor het openen van de achteruit soms slecht contact maakt, waardoor ik regelmatig een paar keer moet proberen voordat het werkt. Misschien dat contactspray zou kunnen helpen?


p.s. mijn achterruit blijft ook niet openstaan, bij geen 1 touring tot nu toe... Dus zal het wel zo horen
 #1341  door danny-ex-touringE34
 
Hoi allen.
Heb de zelfde probleempjes, maar ik kan de achterklep met de sleutel van 't slot doen en dan openen.
Ook mijn ruit gaat nog wel open met de greep. En hij blijft ook niet open staan en dat is best lastig. Heb de gasdempertjes al een vervangen door een set van een sloper, waarvan de ruit wel open bleef staan! Dus ze zijn er wel. Maar het werkte bij mij dus niet. Krijg het idee dat er verschil in gewicht van de ruit zou kunnen bestaan.
Lijkt me een heel gezoek om de draadbreuk in de kabelboom op te sporen, want die zit er. Mijn achterruitverwarming doet het ook niet meer. De rest gelukkig wel. Ga ervan uit dat de breuk wel ergens in de knik zal zitten. Groeten, Danny
 #1343  door Koen
 
@ JPeggeman: Dat zoemen is de solenoid die het slot open drukt. Die heb ik dus al getest en de schakelaar ook. Beiden werken gewoon...

@ Danny: Ja, die kabels kan ik wel gaan vervangen, maar dat is best een klus en als het dan nog niet verholpen is c.q. het ook iets anders stoms had kunnen zijn dat zo gepiept is...
 #1344  door epmans
 
Het komt maar zelden voor dat een sloper nog goede dempers heeft op het ruit maar voor de dempers van de achterklep zelf kan ik iemand verder helpen.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
 #1348  door Koen
 
Die doen het gelukkig nog ;)

Qua elektra: iemand nog een idee? Of moet ik gewoon de kabelboom uit elkaar gaan slopen?
 #1349  door epmans
 
ja in 9 van tien gevallen zit daar het probleem.
 #1354  door Speedy
 
Dat wordt solderen idd.
 #1355  door Koen
 
OK... Dan ga ik daar even lekker voor zitten :)
 #1357  door easy rider
 
Problemen met elektrische zaken van de achterklep van de Touring zijn altijd terug te voeren naar draadbreuk juist waar de kabels in het dak zitten. Daar maken ze een scherpe bocht en na verloop van jaren gaan ze gewoon breken. Dit ondanks het feit dat het speciale draden zijn waar heel veel dunne koper draadjes in zitten.

Er is maar 1 manier om de zaken weer werkend te krijgen en dat is de breuken opzoeken en terug aan elkaar solderen en niet vergeten de kabels te isoleren met krimpkous.