E34Forum.nl

 #21239  door epmans
 
ik heb 5 serie wielen gekocht en nu speel ik even met de gedachte ze eventueel onder mn E36 cabrio te doen. Dan loop ik dus tegen de maten aan en daarmee ben ik nu wat aan het spelen.

De E36 heeft tot 8,5J x 17 ET41 met de band 225/45.

Het wiel dat ik nu denk te plaatsen heeft 8J x 17 ET20.

Als ik dan een band kies met een breedte van 205 dan is dat dus 20 smaller en dat is nagenoeg gelijk aan de 21 verschil in ET. Dan gaat dat toch lukken? Of haal ik nu inch en mm door elkaar en is deze rekensom scheef?
8J of 8,5J is dan de breedte van het wiel, dat doet er nu toch niet toe?
 #21243  door danny-ex-touringE34
 
Hoi Erik. Wil je pers 17" ? Want ik heb wel 15" Alpina's met ET 40, maar (helaas) 15".
tn_E36 velg Alpina 001.JPG
tn_Alpina ET40 E36 002.JPG
Heb er 4; geen dekseltjes , helaas. Hier en daar een lichte beschadiging, maar geen ernstige stoeprandschade. Helaas ook geen 'breedbed'.

Overigens een prachtige cabrio. Welke uitvoering= motor e.d. , wat heeft ie op de teller. aut. of hb?
Groeten, Danny
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Laatst gewijzigd door danny-ex-touringE34 op 14 sep 2017, 14:17, 1 keer totaal gewijzigd.
 #21244  door epmans
 
Ikzelf heb een zwarte 328i met ca 198dkm op de klok. Gekocht in aug2000 met 102.xxx.

ja ik heb nu 17inch en dat wil ik houden. Rijd altijd al met imi Alpina en heb ook al een motorsport set liggen en zoek voor een andere set nog een 4e zodat die ook compleet is. De banden moeten volgende jaar wel vervangen worden dus dan ga ik beslissen op welke set ik wil blijven rijden. En deze styling 80 vind ik wel heel erg mooi.
 #21248  door Cees
 
http://www.rimsntires.com/specspro.jsp" onclick="window.open(this.href);return false;

ff invullen met wat je wil en wat je hebt
dan zie je alle verschillen verschijnen

is makkelijker dan een heel verhaal houden
 #21252  door epmans
 
Cees schreef:http://www.rimsntires.com/specspro.jsp

ff invullen met wat je wil en wat je hebt
dan zie je alle verschillen verschijnen

is makkelijker dan een heel verhaal houden
ja mooie tool, t leek me al een te eenvoudige rekensom, dit is zeer nauwkeurig. bedankt Cees!
 #21254  door epmans
 
en in deze tool wordt de rolomtrek ook al meegenomen dus ik ben helemaal blij. heb van alles ingevoerd, beetje veranderen en in een oogwenk had t programma het weer doorgerekend.
 #21290  door Ruck
 
Iemand die weet wat er max. onder de e34 past? (max. J bij welke ET?)

Ik lees vaak (en van Cees vernomen) dat 9J ET 22 een beetje max is.
Vooral de combinatie van het aantal J en de ET waarde zijn belangrijk, Vele spreken over de ET waarde van de e34, 20-22 is.

Een tijdje geleden heb ik een 7J velg met een ET van 41 gepast, had aan de binnenzijde ongeveer 1,5 tot 2 cm over. Dus het past wel, het is alleen geen gezicht ;)

Mijn winterset (verbreed staal) Heeft nu een maat van 9J met ET -5 (Ja min 5) er zit een 205 band breedte op. In de kuipen zijn de randen omgerold omdat de ET waarde toch iets TE was :oops:

Heb nu een setje stalen Insignia wielen die ik wil gaan verbreden, wil een beetje max hebben.
 #21304  door Cees
 
Ruck schreef:Iemand die weet wat er max. onder de e34 past? (max. J bij welke ET?)

Ik lees vaak (en van Cees vernomen) dat 9J ET 22 een beetje max is.
Vooral de combinatie van het aantal J en de ET waarde zijn belangrijk, Vele spreken over de ET waarde van de e34, 20-22 is.

Een tijdje geleden heb ik een 7J velg met een ET van 41 gepast, had aan de binnenzijde ongeveer 1,5 tot 2 cm over. Dus het past wel, het is alleen geen gezicht ;)

Mijn winterset (verbreed staal) Heeft nu een maat van 9J met ET -5 (Ja min 5) er zit een 205 band breedte op. In de kuipen zijn de randen omgerold omdat de ET waarde toch iets TE was :oops:

Heb nu een setje stalen Insignia wielen die ik wil gaan verbreden, wil een beetje max hebben.
https://www.etwaarde.nl/et-waarde-berek ... eders.html" onclick="window.open(this.href);return false;

hier een mooie en begrijpbare beschrijving van hoe of wat ET waardes werken
ik kan het zelf niet duidelijker beschrijven vandaar een linkje naar een side