E34Forum.nl

 #1223  door danny-ex-touringE34
 
Hoi allen.
Mijn viscofan is waarschijnlijk stuk. Ik vroeg me af of ipv een nieuw visco aan te schaffen het doorschakelen van de aircofan het 'probleem' ook kan oplossen. Als dat mogelijk is, hoe kan ik de fan dan aansturen? Ik denk zelf aan een wipschakelaar op/in het dashboard(extra relais gestuurd misschien?), maar vanuit een temp.schakelaar in de radiator zou het ook mogelijk automatisch kunnen.
Wie heeft hier 'kijk' op en kan mij vertellen of het kan en hoe het dan kan/moet. Groeten, Danny
 #1226  door easy rider
 
Dat lijkt mij geen goed idee, die visco zit er niet voor niets en kost nieuw niet veel. Ik weet dat er hier op het forum zijn die ze zo hebben liggen. Het ding vervangen is een eitje en binnen 15 minuten gebeurd.
 #1276  door danny-ex-touringE34
 
Oké Easy, ik vermoedde ook al wel een beetje dat het niet zo'n goed idee zou zijn. Wat je zegt: de visco zit er niet voor niets, ook bij een 'airco'auto. Groeten, Danny
 #1287  door epmans
 
toevallig weet ik nog wel een visco te liggen 8-) Opsturen is geen probleem.
 #1297  door epmans
 
Top! Als ie maar weer rijdt.

Voor wie wat zoekt, ik heb van diverse radiateur, airco radiateur, viscokoppeling, fan voor de motor, fan voor de airco, automaat koeling etc etc. gedemonteerd. Heb niet alles maar wel divers.