E34Forum.nl

 #20587  door Alex Kroeze
 
Ik hoor rechtsachter iets als je door een bocht gaat en hij veert in en dan bij het terug veren net of de veer verschuift.Van het weekend even gekeken en we zien wel wat roest boven tegen het chassis aan.De opstaande ring is aardig aan het wegrotten.Dus eigenlijk waar de veer tegenaan zit.Nu was ik eens aan het zoeken geslagen want ik ga er van uit dat je die ring toch wel los moet kunnen krijgen maar kan hem zo gauw niet vinden.Iemand een idee hoe dat zit?

Alex
 #20588  door Ruck
 
Het is niet onderdeel 3 op de foto?

Jij had een Sedan, toch?
3gu.png
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
 #20589  door Speedy
 
Zou even kijken of per ongeluk de veer niet gebroken is. En anders mogelijk het toplager(4) van de demper die niet meer goed is.
 #20590  door Alex Kroeze
 
Het is een sedan inderdaad.

Veer is heel alleen kan ik niet bepalen welk ronde deel nu dat met die opstaande rand is waar de veer in geborgd is.Nummertje 3 zou dat dan moeten zijn?Het is niet zo dat die opstaande rand deel van de carrosserie is toch?

Alex
 #20591  door ivo
 
Nr 3 is het rubber waar de veer bovenaan mee in het veerpootlager vast zit.
Als ik het goed begrijp dan is dat deel wat je bedoelt onderdeel van het toplager, nr 4. Die willen nog wel eens roesten.
Zal vanavond eens een foto zoeken ter verduidelijking.
 #20592  door Alex Kroeze
 
Ivo.

Ik denk dat je je bericht aangepast hebt?Ik wacht even je foto af ;)

Alex
Laatst gewijzigd door Alex Kroeze op 19 jun 2017, 15:31, 1 keer totaal gewijzigd.
 #20593  door Ruck
 
Nee, het toplager is vervangbaar.
 #20594  door ivo
 
Alex Kroeze schreef:Ivo.

Ik denk dat je je bericht aangepast hebt?Ik wacht even je foto af ;)

Alex
Yep, had 'm even aangepast :D
Ik was namelijk in de war met een E36 bijvoorbeeld ( of een Benz....) die hebben namelijk een aparte "ring" of veerschotel die door kan rotten.

Roestig toplager is niet zo'n probleem en heb je vrij vlot vervangen.

Punt waar de veer tegenaan zit kan roesten,dat is boven toplager en onderdeel van de koets. Maar dan moet je wiel eraf halen om te kijken hoe erg het is