E34Forum.nl

 #20430  door Speedy
 
Is even pielen. let wel dat je een goede sleutel (liefst 6kant dop) gebruikt. Ik heb er al eens een afgebroken...
 #21830  door stef
 
hallo nu eens een nieuwe temp sensor (bruin) gemonteerd , jammer genoeg niets veranderd.

Wat heb ik reeds gedaan ; sensor vernieuwd .
meter zelf vernieuwd.
stekker van de sensor gehaald en draadje gelegd rechtstreeks aan de massa ( terug de meter stijgt maar tot het streepje voor het midden) normaal moet deze toch vol in het rood staan.
thermostaat vernieuwd .

Dus denk ik dat het ergens in de meterbak zit zeker .

grts stef.
 #21833  door Gert
 
Ik vraag me nu wel even af, wat er in die tellerbak kan zitten. Zit daar een chip tussen de sensor en de meter?
Het lijkt mij dat het een rechttoerechtaan verbinding is. Maar dat kun je simpel zien door de sporen te volgen.

Misschien zit er wel wat in de bedrading. Zelf heb ik ook ooit zo'n soort storing gehad. Dat mijn snelheidssignaal weg viel en dat alleen bij nat weer en tussen de nul en vijf graden. Super irritant en niet te vinden.
Na veel gewisseld te hebben uiteindelijk maar een hele nieuwe draad getrokken van diff naar meter. Sindsdien is dit probleem verleden tijd.
 #21837  door stef
 
Dit zal ik eens ook proberen draad volgen , en kijken waar die uitkomt in de tellerbak .
En eens een draad van de sensor naar de tellerbak monteren . okidoki wordt vervolgd.

Grts
 #21957  door stef
 
Ja ik ben hier terug , eerst de bekabeling gecontroleerd met de multiemeter tot aan de gele stekker aan de achterkant tellerbak ok. voor de zekerheid kabel rechtstreeks
van de zender naar de gele stekker tellerbak gekoppeld , blijft hetzelfde .
tellerbak gedemonteerd , maar de printplaat zit vast geplugd , alleen kunnen testen aan de buitenkant .

Eens tellerbak 2dehands monteren .

Hopelijks eens opgelost .