E34Forum.nl

Stel je even voor aan de andere E34 liefhebbers op dit forum.
 #20366  door Restless
 
Ruck schreef:Ik zie dat er al een hele discussie geopend is. :D Ondanks dat alsnog welkom op het forum!

Veel leer en leer plezier
Dankje! En ja haha al veel nuttige info in m'n eerste topic. Helemaal mooi!
 #20368  door Ruck
 
Zo zijn ze hier :D Er zijn hier ook nog genoeg voor en tegen te vinden over de verschillende uitvoeringen van de e34
 #20375  door Restless
 
Ruck schreef:Zo zijn ze hier :D Er zijn hier ook nog genoeg voor en tegen te vinden over de verschillende uitvoeringen van de e34
Ja ik denk dat elke auto lijsten heeft wat goed en niet goed is. Ik ben wel benieuwd naar de onderdelen voor de E34, ik zie ze nauwelijks rijden hier. Zijn er genoeg onderdelen voor te vinden? En heeft iemand ervaring met importeren uit Duitsland?
 #20376  door Ruck
 
Onderdelen.. Niet alles is zomaar te krijgen, maar er is, zeker op dit forum, voldoende te krijgen en te regelen.

Import heb ik geen ervaring mee.
 #20377  door Restless
 
Ruck schreef:Onderdelen.. Niet alles is zomaar te krijgen, maar er is, zeker op dit forum, voldoende te krijgen en te regelen.

Import heb ik geen ervaring mee.
Wat voor dingen zijn dan bijvoorbeeld nauwelijks aan te komen? En wat voor KM stand moet ik vermijden? Een maat van me is BMW geil en hij zegt oh ja kilometerstand maakt niet uit etc, wat kan er kapot? IK zeg ja, maat alles aircopomp om maar een voorbeeld te noemen.
 #20378  door epmans
 
Een motor kan al met 80dkm in de soep draaien maar er zijn hier ook benzjne auto met meer dan 500dkm.
Wat vaak (niet altijd dus) een voordeel is van lage kmstand is dat van alles er dan nog heel mooi uit ziet. Weinig gebruikssporen.
 #20379  door Restless
 
epmans schreef:Een motor kan al met 80dkm in de soep draaien maar er zijn hier ook benzjne auto met meer dan 500dkm.
Wat vaak (niet altijd dus) een voordeel is van lage kmstand is dat van alles er dan nog heel mooi uit ziet. Weinig gebruikssporen.
Ja ik heb er een op het oog met 225K km ongeveer. http://www.grootauto.nl/occasion/bmw/5- ... 4#voorraad" onclick="window.open(this.href);return false;
Wil cruise control in(laten)bouwen. Is dit prijzig of moeilijk?
 #20382  door Ron1966
 
Niet echt een betrouwbare handelaar,en km stand onlogisch volgens rdw

Ik zou liever de 518 kopen van coach zekerweten dat dit een goede auto is met de juiste km stand,en de juiste optie,s. En uit ervaring weet ik dat een handbak 518 sneller is dan een aut. 520. En dan praten we maar niet over het verbruik.
Groet,
Ron.
 #20386  door Restless
 
Nou coach, vertel, wat heb je staan? En is het een Touring?

Edit: En, de recensies van deze handelaar waren wel goed. Echter heb ik er nooit iets gekocht haha.
 #20387  door Coach
 
Restless schreef:Wat voor dingen zijn dan bijvoorbeeld nauwelijks aan te komen? En wat voor KM stand moet ik vermijden? Een maat van me is BMW geil en hij zegt oh ja kilometerstand maakt niet uit etc, wat kan er kapot? IK zeg ja, maat alles aircopomp om maar een voorbeeld te noemen.
Ik heb er drie - zoals je inmiddels weet - en drie volledig verschillende uitvoeringen, maar tot nu toe is er geen onderdeel geweest wat ik niet kon vinden. De motoren van de E34 zijn (deels) uitwisselbaar met de E30 (m20) en E36 (M4X en M5x). En daar zijn er ook nog heel veel van. Maar nieuw is ook alles nog te krijgen, zowel OEM als aftermarket. Onderdelen komen in mijn geval meestal via forumleden; er zijn hier een aantal vaste forumleden die in onderdelen 'handelen'. Afgelopen week heb ik interieurverlichting, een schuifdakmotor, verschillende afdekkapjes en veerpoten (voor een E36) allemaal via het forum gevonden. En als het nieuw moet zijn kun je heel veel onderdelensites raadplegen.
Wat je weinig zult vinden zijn de 'pimp-my-ride' spullen, zoals M-tech spoilers, etc. Origineel, dan. E34 rijders zijn daar niet zo van.

Wat de km-stand betreft: je leest het al. Er zijn er genoeg met meer dan 3 ton op de teller (zoals mijn 525i en 518i). Maar onderhoud is alles. En gewoon normaal doen met je auto. Alles kan kapot als je echt wilt. Bij mij is het in ieder geval zo, dat zodra ik iets hoor of zie wat anders is dan anders, ik gelijk iemand om raad vraag. Soms is het niks bijzonders en soms moet er iets gemaakt worden.
Pompen, draaiende delen en aanbouwdelen zoals een aircopomp, startmotor of een dynamo is allemaal, net als bij gewone auto's, aan slijtage onderhevig. Dus het is onvermijdelijk dat je dat soort spul een keer zult moeten vervangen. Maar dat slijt bij alle auto's en niet alleen bij BMW...