Restless schreef:Wat voor dingen zijn dan bijvoorbeeld nauwelijks aan te komen? En wat voor KM stand moet ik vermijden? Een maat van me is BMW geil en hij zegt oh ja kilometerstand maakt niet uit etc, wat kan er kapot? IK zeg ja, maat alles aircopomp om maar een voorbeeld te noemen.
Ik heb er drie - zoals je inmiddels weet - en drie volledig verschillende uitvoeringen, maar tot nu toe is er geen onderdeel geweest wat ik niet kon vinden. De motoren van de E34 zijn (deels) uitwisselbaar met de E30 (m20) en E36 (M4X en M5x). En daar zijn er ook nog heel veel van. Maar nieuw is ook alles nog te krijgen, zowel OEM als aftermarket. Onderdelen komen in mijn geval meestal via forumleden; er zijn hier een aantal vaste forumleden die in onderdelen 'handelen'. Afgelopen week heb ik interieurverlichting, een schuifdakmotor, verschillende afdekkapjes en veerpoten (voor een E36) allemaal via het forum gevonden. En als het nieuw moet zijn kun je heel veel onderdelensites raadplegen.
Wat je weinig zult vinden zijn de 'pimp-my-ride' spullen, zoals M-tech spoilers, etc. Origineel, dan. E34 rijders zijn daar niet zo van.
Wat de km-stand betreft: je leest het al. Er zijn er genoeg met meer dan 3 ton op de teller (zoals mijn 525i en 518i). Maar onderhoud is alles. En gewoon normaal doen met je auto. Alles kan kapot als je echt wilt. Bij mij is het in ieder geval zo, dat zodra ik iets hoor of zie wat anders is dan anders, ik gelijk iemand om raad vraag. Soms is het niks bijzonders en soms moet er iets gemaakt worden.
Pompen, draaiende delen en aanbouwdelen zoals een aircopomp, startmotor of een dynamo is allemaal, net als bij gewone auto's, aan slijtage onderhevig. Dus het is onvermijdelijk dat je dat soort spul een keer zult moeten vervangen. Maar dat slijt bij alle auto's en niet alleen bij BMW...