E34Forum.nl

 #20223  door Coach
 
Mijn zoon reed in zijn E46 en ineens ging het (rode) acculampje branden. Hij belde en ik wist 'm te vertellen dat dat waarschijnlijk de dynamo was en dat hij de wegenwacht moest bellen. Hij zet de motor uit, gaat bellen, probeert nog eens te starten: slaat niet meer aan. De accu is blijkbaar niet leeg, want hij gaat rond maar slaat niet aan. ANWB erbij, doorgemeten, uitgelezen en komen er ook niet uit. Er is geen vonk en geen benzine. Dus conclusie: startonderbreker (EWS) is ingeschakeld maar gaat niet meer uit.
Eerste vraag is natuurlijk: hoe krijgen we dit weer opgelost. De garage krijgt de auto ook niet (meer) uitgelezen, want hij geeft geen toegang meer tot de OBC. Ze hebben twee systemen geprobeerd, maar geen van beide kwam er in. Tweede vraag: wat kan dit veroorzaakt hebben?
 #20225  door Alex Kroeze
 
Het kan in je contactslot zitten.Bij een E39 een veel voorkomend kwaaltje.De contactpunten zijn geoxideerd en maken dan geen goed contact meer en dan krijg je allerlei kuren.Of het is de EWS zelf,Die schijnt ook kapot te willen.Als je even googled vind je er genoeg over.

Alex
 #20233  door Bart Jansema
 
Alex Kroeze schreef:Het kan in je contactslot zitten.Bij een E39 een veel voorkomend kwaaltje.De contactpunten zijn geoxideerd en maken dan geen goed contact meer en dan krijg je allerlei kuren.Of het is de EWS zelf,Die schijnt ook kapot te willen.Als je even googled vind je er genoeg over.

Alex
Klopt deze heb ik ook al nieuw wel snel stuk die van mij ging al stuk bij 360.000 contact blokje :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
 #20236  door Speedy
 
zou het ook inderdaad eerst daar zoeken. mogelijk ff uitlezen met DIS?
 #20237  door Coach
 
Uitlezen lukt niet meer. Met verschillende apparatuur geprobeerd, maar ze komen er niet meer in. De ECU wordt nu opgestuurd om te laten analyseren. Schijnt een veelvoorkomend kwaaltje te zijn bij de E46. Wel een duur kwaaltje, overigens, als het echt aan de ecu ligt. Afwachten.