Mijn E36 met M50B25 is weer warm gelopen. De radiator bleef echter koud dus blijkbaar is er geen doorstroming.
Nu had de monteur het over een ontluchtingsgaatje of klepje in de radiator. Bij een koude motor - zo stel ik me dan voor - loopt de lucht wel uit het systeem, maar blijft de thermostaat verder gesloten voor de kvs. Komt iemand dat bekend voor? De monteur heeft nu een klein gaatje in de thermostaat geboord en wederom ontlucht en bij de eerste ritten tot nu toe blijft de motor op temperatuur. Is zo'n ontluchtingsgaatje bij een OEM BMW thermostaat aanwezig of bestaat zoiets niet? Blijkbaar ging de thermostaat ook niet (helemaal) open bij een warme motor om te ontluchten.
Nu had de monteur het over een ontluchtingsgaatje of klepje in de radiator. Bij een koude motor - zo stel ik me dan voor - loopt de lucht wel uit het systeem, maar blijft de thermostaat verder gesloten voor de kvs. Komt iemand dat bekend voor? De monteur heeft nu een klein gaatje in de thermostaat geboord en wederom ontlucht en bij de eerste ritten tot nu toe blijft de motor op temperatuur. Is zo'n ontluchtingsgaatje bij een OEM BMW thermostaat aanwezig of bestaat zoiets niet? Blijkbaar ging de thermostaat ook niet (helemaal) open bij een warme motor om te ontluchten.