Voordat ik weer naar de garage ga met de auto hoop ik dat iemand misschien al een idee hier heeft.
Het betreft dus een 540i met automaat uit 1994. Meestal als ik de automaat in de R zet komt er van achteren een bonk. Soms heftig, soms wat minder heftig. Heftig meestal als hij een nachtje heeft stilgestaan, minder als ik een tijdje heb gereden. Het lijkt dus van achteren te komen. Het is ook niet altijd meteen als je 'm in z'n R zet, soms bijvoorbeeld 1 of 2 seconden later, dat wisselt. Het is net of hij 'm in de versnelling 'ramt' en klinkt wel heftig en vind het erg storend. De auto gaat dan ook even naar achteren zeg maar. Soms lijkt het wat slippend te gaan. De achterasrubbers zijn ongeveer 25.000km terug vervangen, de tussenaslager en hardyschijf zijn nog goed. Het differentieel lekt wel wat olie, maar de olie is ongeveer een jaar terug verwisseld. Lekkage konden ze toen bij ZF niet oplossen en zeiden dat het niet schokkend veel lekt. Automaat schakelt verder prima en heeft een jaar terug een beurtje bij ZF gekregen.
Iemand enig idee wat ik tegen de garage kan zeggen? Ik snap dat het wat raar klinkt allemaal, maar is moeilijk te omschrijven Weet niet of het nut heeft om een video te maken, maar mocht iemand dat willen kan ik dat van de week wel even proberen!
Het betreft dus een 540i met automaat uit 1994. Meestal als ik de automaat in de R zet komt er van achteren een bonk. Soms heftig, soms wat minder heftig. Heftig meestal als hij een nachtje heeft stilgestaan, minder als ik een tijdje heb gereden. Het lijkt dus van achteren te komen. Het is ook niet altijd meteen als je 'm in z'n R zet, soms bijvoorbeeld 1 of 2 seconden later, dat wisselt. Het is net of hij 'm in de versnelling 'ramt' en klinkt wel heftig en vind het erg storend. De auto gaat dan ook even naar achteren zeg maar. Soms lijkt het wat slippend te gaan. De achterasrubbers zijn ongeveer 25.000km terug vervangen, de tussenaslager en hardyschijf zijn nog goed. Het differentieel lekt wel wat olie, maar de olie is ongeveer een jaar terug verwisseld. Lekkage konden ze toen bij ZF niet oplossen en zeiden dat het niet schokkend veel lekt. Automaat schakelt verder prima en heeft een jaar terug een beurtje bij ZF gekregen.
Iemand enig idee wat ik tegen de garage kan zeggen? Ik snap dat het wat raar klinkt allemaal, maar is moeilijk te omschrijven Weet niet of het nut heeft om een video te maken, maar mocht iemand dat willen kan ik dat van de week wel even proberen!