We hebben van het mooie weer geprofiteerd om de 518 wat op te knappen.
Allereerst - want leek ons het veiligst - de lelijke plekken op de achterbumper
De bumper was behoorlijk beschadigd en de lelijke plekken leken met de dag groter te worden.
Dus de vrouw met schuurmachine en schuurpapier aan de slag om de plekken en krassen zoveel mogelijk weg te krijgen.
Langs de verfwinkel en met de kleurenwaaier de meest lijkende kleur uitgekozen; gewoon in een knikkerbus.
Spuiten (uiteraard eerst de sierlijsten er af gehaald).
Met als ingezoomd resultaat een weer redelijk nette bumper. Het is natuurlijk amateur werk en van dichtbij zie je dan ook dat de wat dieperliggende krassen niet helemaal gevuld zijn. Dus voor de volgende keer gaan we met een vulmiddel aan de slag. Wanneer ik met 180 km/u langs kom, zie je er overigens niks van.
Next: de spiegels
Op de auto zaten - uiteraard - de FL spiegels in E36 stijl. Ik vind de PFL spiegels (E30 stijl) echter veel mooier. Daar had ik al een setje van liggen en gespoten met de goede stekker er aan (zijn twee verschillende namelijk, kwam ik achter).
Daarvoor moesten wel de deurpanelen er af en dan is het altijd weer een verrassing wat er onder vandaan komt. Sowieso een blauwe deur, de binnenbekleding is weg en het deurpaneel zelf zat met 6 parkers in de deur geschroefd. De meeste cliphouders zaten nog wel in de deur, maar niet meer gelijmd aan het deurpaneel. Dus dat hebben we ook gelijk kunnen fixen. Deels.
Het eindresultaat zijn wel mijn favoriete spiegels en ze werken ook nog. Da's altijd meegenomen.
Dan het volgende avontuur: roest op de deuren.
Alle deuren hebben de bekende roestplekken en informatie bij professionals leerde dat we moeten rekenen op zo'n € 600,= per kant reparatiewerk. Da's per kant net zoveel als de hele auto gekost heeft, dus we hebben besloten de gok te wagen en het zo goed als we kunnen zelf te doen.
Dat betekende dus schuurwerk voor de vrouw. We hadden duizend vragen die we geen van beiden konden beantwoorden, dus dan maar zo logisch mogelijk werken.
Schuren met 240, naschuren met 1500, roestwerende primer er overheen, nog een keer glad schuren, ontvetten en spuiten. Eerst drie lagen.
En dit was het resultaat.
Al het spuitwerk (spiegels, bumper en deur) moeten we nog een keer aanpakken met een polijst machine. Maar dat hebben we ook nog nooit zelf gedaan, dus dat wordt weer een avontuur. Over het algemeen genomen zijn we eigenlijk best tevreden. Het oogt al een stuk beter dan met al die roest, deuken en vlekken. Nog drie deuren te gaan en hij is weer als nieuw!