E34Forum.nl

Uw E34 uitgebreid voorstellen? Plaats hier je verslag.
 #14038  door Ruck
 
easy rider schreef:Nee daar heb ik de tijd niet voor om het zelf te maken. Ik heb het gekocht van Shogun. Een Duitser woonachtig in Japan en veel aanwezig op het Duitse E34 forum.
Dat is nou jammer, maar zeker niet minder mooi ;)
 #15957  door easy rider
 
Ik mag tegenwoordig vanwege een langdurig project waar ik voor gevraagd ben weer aardig wat kilometertjes rijden. Ik stook nu zo een 80 liter plantaardige olie weg per week.

Het was even wachten en ik dacht als hij voorbij komt dan stop ik om een foto te maken wat er ook gebeurd.
IMG_1228.JPG
Ik mag ook weer met de TDS naar de jaarlijkse APK voor een herkeuring. Onlangs heb ik de TDS laten keuren en na een half uur schuren en steken met een schroevendraaier heeft de keurmeester een roestplekje kunnen vinden op 1 van de 21 jaar oude remleidingen. Van het weekend maar even vervangen en weer terug goed laten keuren. Ik wordt wel een beetje pissig van zo een mierenneukert maar dat zal dan wel weer aan mij liggen.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
 #15959  door epmans
 
Als je de remvloeistof dr uit stampt met je grote schoen op weg naar huis na de keuring, is t ook niet goed. Ik wil t niet goed praten hoor maar moest ook ff denken aan mijn recente leidingreparatie: mn stuur draaide schokkerig, ik begon de stuurpomp te horen janken en begreep dat ik vloeistof moest vullen. Ben direct uit de binnenstad vandaan naar automaterialenzaak gereden voor een flesje. Toen ik naar buiten liep zag ik een behoorlijke plas onder de auto liggen :(
Ik heb een halve fles er in gekieperd en 3km naar huis gereden. Thuis jankte de pomp alweer. (Als je weten wilt waar ik woon, volg t spoor maar).
Zo lek als een zeef, kort na goedkeuring. Was een lek bij de achteras (systeem met nivoregeling). Was ik ff blij dat ik binnen de gemeentegrens reed!
 #15964  door ivo
 
Mooie km-standen zeg!

Waar ik wel pissig van wordt is dat gekloot met schroevendraaiers bij een keuring!
Dat mag helemaal niet maar moet met de juiste gereedschappen.... zo heb ik eens een discussie gehad met een keurmeester bij een garage, kreeg een herkeuring van de RDW en die beaamde het nog eens. Ga lekker ergens anders prikken met je schroevendraaier, of nog beter ga schroeven vast draaien :roll:
 #15971  door MemphisBmw
 
Dat zijn is nog eens een mooie km stand :mrgreen:
Dan heb ik nog een goeie 122 dkm te gaan!

@ Ivo, helemaal mee eens. Daarom blijf ik ook in oogcontact met mijn auto tijdens de keuring(welke er as maand weer aan komt). Beginnen ze te porren met een schroevendraaier zeg ik er iets van, doen ze het nog een keer; dan zeg ik of je pakt het juiste gereedschap ervoor of ik begin jouw te porren met een schroevendraaier of ik bel even de RDW dat jij je werk niet goed verstaat! :twisted:
 #15980  door Bart Jansema
 
dannytouringE34 schreef:Mooie stand, ik moet nog zo'n 4500kms. Dan kan ik ook 555.555 klokken. Groeten, Danny
Maar dat is een 525i op gas toch die nog niet uitelkaar geweest is? Dat vindt ik nog veel spectaculairder!
 #15991  door danny-ex-touringE34
 
Klopt, Bart. Motort bij mij nog niet aan gesleuteld. Gekocht in 2006 met ±310.000, direct Lpi erop. Houd nu het olieverbruik bij i.v.m. deze post
"" TSL bij hoog olieverbruik nog zinvol?
Berichtdoor JerunK ""

Groeten, Danny
 #16021  door Bart Jansema
 
dannytouringE34 schreef:Klopt, Bart. Motort bij mij nog niet aan gesleuteld. Gekocht in 2006 met ±310.000, direct Lpi erop. Houd nu het olieverbruik bij i.v.m. deze post
"" TSL bij hoog olieverbruik nog zinvol?
Berichtdoor JerunK ""

Groeten, Danny
Leuk man mooi zondoor gaan! Teken dat die goede baas heeft en gehad heeft!
 #16064  door danny-ex-touringE34
 
Hoi allen. Eerste bijvulsessie: ±1700 kms, verdeeld over 60% korte ritten van 10-100 kms en 40% 100-300kms.
Bij gevuld: ± 550cc inclusief 5-in-1 naar verhouding.

Bij de laatste oliewissel heb ik eens in de juiste verhouding 5-in-1 toegevoegd aan de olie, is te vergelijken met TSL.
Heb het idee dat het olieverbruik ietsje gunstiger is dan zonder dat spul,het olieverbruik was geschat zo'n 500-600 cc per 2500-3000 km.
Deze gegevens zijn niet echt gebaseerd op een 'boekhouding'. Groeten, Danny
  • 1
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12