E34Forum.nl

Uw E34 uitgebreid voorstellen? Plaats hier je verslag.
 #9349  door easy rider
 
Van de week er even tussenuit geweest voor een paar daagjes vakantie. We hebben ook een rit gemaakt met een stoomtrein vanuit Simpelveld naar Maastricht.
Simpelveld.png
Natuurlijk op plantaardige olie rond getuft waarbij ik dan een aantal 20 liter jerrycans achterin heb staan zodat ik onderweg kan tanken. Maar met 5,7L op 100Km (1:17,5) is het verbruik toch zeer zuinig te noemen voor een TDS.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
 #9357  door Theo
 
Heerlijk idee, autorijden zonder de staat te spekken met accijns. Ik ben sowieso voor burgerlijke ongehoorzaamheid.
 #9361  door ivo
 
Netjes hoor dat verbruik, is 't niet stiekem 7.5L ;)

Oh en je hebt dus frieten gebracht in 't Limburgse land!? :D
 #9369  door easy rider
 
Theo schreef:Heerlijk idee, autorijden zonder de staat te spekken met accijns. Ik ben sowieso voor burgerlijke ongehoorzaamheid.

Die accijns is natuurlijk 1 verhaal, het andere verhaal is dat ik zelf wil bepalen wat ik in de knip heb en niet de staat en of de oliemaatschappijen. Daar komt nog bij dat ik zo min mogelijk wil vervuilen. Mijn auto rijdt op gebruikte plantaardige olie en mijn kachel stook ik in de winter met hout, beide zijn dus CO2 neutraal. Verder heb ik Zonnepanelen en een Zonneboiler op het dak van mijn huis, hier dus niemand die de prijs van mijn stroom bepaald en ook CO2 neutraal. Afval doe ik scheiden, aluminium, blik, en andere metalen breng ik weg naar de recycling en krijg daar nog geld voor ook. Plastic gaat naar Orange Hero's en de rest gaat op de composthoop met als gevolg dat je je vuilnisbakken de deur uit kan doen. De WC, wasmachine, autowassen, enz gaat met regenwater. En zo kan ik nog even door gaan. Waar het mij om gaat is dat ik niet meer afhankelijk wil zijn van wie dan ook en het milieu wil sparen waar ik dat kan. Wat betreft die burgerlijke ongehoorzaamheid kennen velen mijn mening maar daar kan ik op dit openbare forum niet veel over kwijt. Big brother is watching you :mrgreen:
ivo schreef:Netjes hoor dat verbruik, is 't niet stiekem 7.5L ;) Oh en je hebt dus frieten gebracht in 't Limburgse land!? :D
Nee, hij loopt op de snelweg echt 1;17,5 hoor maar in de stad wordt het ineens een ander verhaal, dan kan hij rustig naar de 1:12 gaan. Ik heb alleen de lucht van friet gebracht daar. Friet heb ik niet meegenomen omdat die Limburgers halve Belgen zijn en derhalve wel weten hoe ze een frietje moeten bakken. :mrgreen:
 #13986  door easy rider
 
Zoals belooft een filmpje van de "aluminated automatic transmission gear shift indicator". Ik had het ding al meer dan een jaar liggen en afgelopen weekend had ik dan eindelijk even tijd kunnen maken om hem er in te solderen.
 #13988  door Ruck
 
Hee! Die gaan we vanavond eens bekijken, als het sleutelen weer gedaan is :D
 #13989  door Bart Jansema
 
Leuk ding maar jammer dat die eerst van voor naar achter en weer terug knippert dat had er voor mij niet op gehoeven.
 #14003  door Ruck
 
Geinig gemaakt, Zelf gedaan? of afgekeken? :P
 #14024  door easy rider
 
Nee daar heb ik de tijd niet voor om het zelf te maken. Ik heb het gekocht van Shogun. Een Duitser woonachtig in Japan en veel aanwezig op het Duitse E34 forum.
  • 1
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12