E34Forum.nl

Uw E34 uitgebreid voorstellen? Plaats hier je verslag.
 #16067  door epmans
 
Dan doe je er indrdaad goed aan een boekhouding bij te houden want 1700km is veel minder dan je ruwe schatting! ✌️
 #16071  door Bart Jansema
 
dannytouringE34 schreef:Hoi allen. Eerste bijvulsessie: ±1700 kms, verdeeld over 60% korte ritten van 10-100 kms en 40% 100-300kms.
Bij gevuld: ± 550cc inclusief 5-in-1 naar verhouding.

Bij de laatste oliewissel heb ik eens in de juiste verhouding 5-in-1 toegevoegd aan de olie, is te vergelijken met TSL.
Heb het idee dat het olieverbruik ietsje gunstiger is dan zonder dat spul,het olieverbruik was geschat zo'n 500-600 cc per 2500-3000 km.
Deze gegevens zijn niet echt gebaseerd op een 'boekhouding'. Groeten, Danny
Met jou km stand zal ik me er niet druk om maken en gewoon lekker af en toe een druppie er bij in en als het er niet uit lekt prima toch? Ik zal zelf voorzichtig zijn met toevoegingen...... mijn gevoel zegt als het zo goed is zat het er standaard wel in
 #16081  door danny-ex-touringE34
 
Hey Bart. Ik maak me geen zorgen over het olieverbruik. Was de laatste 100.000 redelijk stabiel op basis van de schatting.
Post over het olieverbruik van anderen gaven aan dat ze een nogal hoog verbruik hadden en omdat bij mij de kmstand uiteraard toeneemt, kwam het mij wel goed het eens preciezer te gaan volgen. Eigenlijk weet ik het nu al/wel.
Van die toevoeging heb ik toch het idee dat het verbruik daardoor minder is.
Groeten, Danny
 #16088  door Bart Jansema
 
Ah om die reden :) mijn 520i die ik had met ruim 4 ton moest ook geregeld olie bij in. Alleen als ik het ververst had dan hoefde ik heel lang niks bij te vullen en na 10.000km nam het verbruik weer toe
 #16152  door easy rider
 
Sow, de TDS is weer door de APK gekomen vandaag.
epmans schreef:Als je de remvloeistof dr uit stampt met je grote schoen op weg naar huis na de keuring, is t ook niet goed...
Daarom heb ik ook maar alle leidingen naar achter vervangen vorige week inclusief die van de hydraulische niveau regeling dan hebben we daar de komende jaren geen gedonder meer mee. Ik heb nieuwe leidingen besteld bij de stealer in de veronderstelling dat deze voorgebogen waren maar niets is minder waar. Je krijgt gewoon een lange leiding van een metertje of 3 die in het midden voor het gemak even flink dubbel gevouwen is. Ik was dus flink pissig toen ik dat zag. Ik had net zo goed een rol koper kunnen halen en zelf de zaak kunnen buigen. De nieuwe leidingen van BMW zijn van een redelijk hard aluminium met een kunststof coating.
ivo schreef:...Waar ik wel pissig van wordt is dat gekloot met schroevendraaiers bij een keuring! Dat mag helemaal niet maar moet met de juiste gereedschappen...
Ik heb dan ook vandaag bij de herkeuring medegedeeld aan de keurmeester dat hij niet meer met zijn schroevendraaier in de buurt van de auto mag komen en als hij dat toch wil dat ik dan naar een ander ga. Eigenlijk wil ik niet naar een ander garage bedrijf want deze keurmeester doet geen roetmeting maar goed ik wilde het wel even gezegd hebben.
 #16155  door Ruck
 
Mooi!! Weer een zorg minder :D

Geen voor gebogen leiding? Was deze dan ook scherp geprijsd ?? Het zal nogal een werkje zijn geweest om het eronder te krijgen toch :roll:
 #16160  door easy rider
 
De niet voorgebogen leiding was niet scherp geprijsd. Wel had ik wat korting, 10% of zo maar dat heb je al snel.

De truuk is om de oude leiding naast de nieuwe te leggen en dan buigen waar het moet. Na elke knik/bocht zet je een tie-wrap en zo ga je verder.
 #16164  door Ruck
 
easy rider schreef:De niet voorgebogen leiding was niet scherp geprijsd. Wel had ik wat korting, 10% of zo maar dat heb je al snel.

De truuk is om de oude leiding naast de nieuwe te leggen en dan buigen waar het moet. Na elke knik/bocht zet je een tie-wrap en zo ga je verder.

Zal toch wel een flink karwei zijn geweest :o Al houd zoiets je wel van de straat :)
 #16165  door danny-ex-touringE34
 
easy rider schreef:De niet voorgebogen leiding was niet scherp geprijsd. Wel had ik wat korting,
Hoi Eric. Zou je de prijzen van de remleidingen en ook die van de niveauregeling willen noemen? Als je misschien ook de prijs van de benzineleiding weet/hebt? Ik sta voor hetzelfde 'probleem'; gelukkig niet genoeg aangestast voor afkeur, maar wel reparatieadvies.
Scheelt me eventueel een 'rit' naar de dealer.
Groeten, Danny
  • 1
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12