E34Forum.nl

 #19277  door epmans
 
Wat kan er loos zijn?
Hoor naast de muziek een ruis alsof de radio naast de zender staat echter als ik de radio niet aan heb staan ruist het evengoed nog.
Het komt uit de speakers in de voetenruimten. Betreft een normale stereo met after market radio, dus geen versterker tweeter boombox enz.
 #19280  door andre
 
Heeey das wat voor mij,

Bedoel je met radio 'uit' helemaal uit of op een andere bron, anders moet je de radio eens loskoppelen , dus stekker eruit.
Het kan zijn dat de radio toch stuk is en dat de versterker zelf ruist. Ik heb het wel eens gehad met een bepaald merk.

Als er dan nog ruis is heb je iets unieks :D , of de radio te hard gehad , dan heb je namelijk een gehoor beschadiging. :lol:

Het kan ook zijn dat je een BMW versterker hebt die dan nog aan staat en een beetje stuk is.

Of hoor je het alleen rechts in de voetenruimte als je het kontakt net uitzet

Met andere woorden , er kan van alles aan de hand zijn.
 #19282  door epmans
 
Ja het is bij radio uit, uit uit. Het frontje zelfs los. En alleen die twee speakers, de andere 4 niets dan gewenste stilte.
Er zit geen versterker aan.

Bedankt voor je hulp.
 #19285  door andre
 
O, dan weet ik het niet..........haha.

Als je de radio eruithaalt moet het stil zijn, probeer eens een andere
 #19287  door epmans
 
Ja maar dan moet ik zelf zingen, nee de radio blijft er nog ff in. Ik zal eerst eens checken of het verandert als ik de speakers wissel, die had ik nog :lol: Wil eigenlijk alleen aan mn projectwagen tijd besteden.

Jammer voor mij dat dit geen bekend euvel is waarvan al bekend is wat er loos is. Ik laat weten wat ik doe.
 #19288  door andre
 
speakers wisselen is toch veel meer werk als even de radio loskoppelen om te kijken of dat het is?

welk merk is de radio eigenlijk?
 #19289  door Ruck
 
Heb je nog een andere radio om te kijken of dat het probleem in zit? Misschien zou er nog een draad sluiting kunnen maken?
Is het bij een draaiende motor en zoemt de ruis mee op de frequentie van het toerental van de motor?
 #19290  door epmans
 
@andré, je hebt gelijk! Ik zal je gehoorzamen.

@ruck, heb geen los radiootje nog liggen maar ik kan r wel een oplossing voor vinden. Nee de ruis is constant, houdt op wanneer ik de auto uit zet.
 #19297  door P.K.
 
Interessant, heb hetzelfde probleem alleen gaat het bij mij weg als ik gas geef.
Misschien een massa probleempje?
 #19304  door epmans
 
Nou ja, dat wou ik nou net hier plaatsen. Vanmiddag reed ik weg en viel me op dat de ruis stopte. Telkens als ik optrek verdwijnt de ruis even tot ik weerconstante snelheid houd.