E34Forum.nl

Stel je even voor aan de andere E34 liefhebbers op dit forum.
 #19139  door MemphisBmw
 
Welkom op het gezelligste maar vooral leerzame E34 forum 8-) ;)
Veel plezier met nieuwe dingen leren en vooral veel plezier met de E34, als je een poetser zoekt; zoek niet verder :oops: :mrgreen: meld me bij deze aan als poetser! Een aantal leden weten wat voor kwaliteit ik aflever en kun je hier ook terug vinden op het forum dmv voor en na foto's! :mrgreen:

Hieronder een onderwerp wat ik zelf heb aangemaakt;
Polijsten als hobby

Deze link is van een zeer tevreden klant/mede foummer;
Het betere poetswerk; door MemphisBmw op een E36 Cabrio

Deze wil ik je ook niet ontnemen;
MemphisBmw Polijstwerk op een E39 sedan
 #19144  door atoomer
 
Memphis dat ga ik zeker in me achterhoofd houden voor wanneer die helemaal klaar is! De lak zou namelijk best een op knap beurt gebruiken. vandaag nog even overleg gehad. deuren worden ook nog bijgewerkt (achterste 2 hebben roest vorming) maar kunnen we nu nog op tijd bijwerken voor ze doorrotten.

P.K. schreef:Wordt waarschijnlijk een revisie van de kop. Ben mij al aan het inlezen hoe ik de kop moet verwijderen. Wat uitdagender dan een motor swap maar wel heel leerzaam lijkt mij. Mocht dat nou mislukken of de motor is te ver heen dan kan er altijd nog een ander blok in. Ben daarnaast op zoek naar een lasser voor de binnendorpel en nog wat andere kleine plekjes. Nu ik een daily driver heb kan ik het eens goed aanpakken, en dat is ook wel nodig.
Vandaag nog even met de auto gereden en ondanks alle minpuntjes genoot ik er wel weer van, dus is het die moeite wel waard.
Haal een vraagbaak voor 10 euro of zo staat alles in wat jij wilt weten(ook de aanhaal moment voor de opbouw) ;) nou zou ik alleen niet adviseren om als leek zomaar een koppakking te vervangen/ kop revisie te doen. kijk even of iemand die het al eerder heeft gedaan je erbij kan helpen.

vorig jaar rond de jaarwisseling nog staan doen. bij me waterpomp druppelde water langs de as weg en door de warmte van het blok verdampte het. tot me meter in het rood sloeg niks van gemerkt... kop toen meteen na gekeken gevlakt, alle pakkingen vervangen en de kleppen opnieuw in geslepen.

Afbeelding

Afbeelding


Kwam nog een foto tegen van 3 generaties op een rij. e21 is van me broertje die word nu gespoten en dan opgebouwd.

Afbeelding
 #19195  door P.K.
 
Heb van allerlei vraagbaken, werkplaatshandboeken e.d. Dus dat komt wel goed. Ken ook nog wel iemand die veel sleutelt aan motorblokken, misschien dat hij mij wil helpen of info kan geven.
Cool die 3 generaties op een rij, heb je wat te kiezen :D
 #20119  door atoomer
 
Een paar weken geleden de eerste reparaties gedaan. Ik kwam namelijk wat roest tegen welke ik niet heb gezien omdat ik niet de onderkant van de wagen heb gezien op een brug ( stom stom stom). Maar ja de wagen had van buiten geen roest dus dat zou haast niet kunnen :| . Maar goed de e30 was nog verzekerd op dat moment en weer even als daily gebruikt. Meteen het interieur er gehaald om de roest aan te pakken.

de bijrijders kant:
Afbeelding

Afbeelding


en de bestuurders kant:

Afbeelding

Afbeelding


En meteen maar die afwaterings doppen er uit gehaald aangezien die ook roest vertoonde.

Afbeelding


ik heb helaas geen fotos van het eind resultaat aangezien we nog al haast hadden. omdat de e30 de dag er na geschorst moest worden om dubbele kosten te voorkomen. Maar alles zit er weer netjes in gelast en de ix kan de komende jaren weer vooruit.


Tevens probeerde ik me koplampen te vervangen voor een paar gele. Alleen ik kreeg het stuk van de nieren niet los... nu moeten er een paar klipjes zitten waar je met een lange schoeven draaier bij moet kunnen komen? Ik heb lopen voelen en duwen met die schroevendraaier maar de hoeken kwamen niet los. Heeft iemand hier een tip/handigheid voor?

Mvg,

Hannes
 #20121  door epmans
 
Als je de voorbumper even weghaalt, kun je het heel goed zien waar je moet indrukken.

Best flinke roest in je bodem, had je geen vochtig interieur dan (beslagen ruiten)?
 #20122  door atoomer
 
Okeay ga ik dat proberen, bedankt voor de tip.

Uhmm eigenlijk niet omdat het toen net een paar weken relatief warm was. Hierdoor ook geen natte voeten. Kwam er pas achter toen ik een keer om 5 uur ochtends in de auto stapte met inderdaad een beslagen voorruit. Tewijl de rest van auto's dit niet had.

Maar ja, is gelukkig op gelost inmiddels was even door bikkelen voor ons maar het is gelukt.