E34Forum.nl

Stel je even voor aan de andere E34 liefhebbers op dit forum.
 #19126  door atoomer
 
Hallo,

bij deze zal ik mij even voorstellen, ik ben Hannes 22 jaar en woon in ovezande (klein gehucht in zeeland). vrij jong maar heel me in het merk BMW vast geroest. Op de dag van het ophalen van me rijbewijs dan ook met me vader in de auto gesprongen en naar limburg gereden. hier een E30 316 4 deurs bekeken en mee genomen. Deze wagen rij ik vandaag de dag nog is er is eigenlijk in die ruime 4 jaar vrij weinig veranderd aan de wagen.

zo was de wagen in het begin, en qua uiterlijk zijn eigenlijk alleen de velgen veranderd.
Afbeelding

Na 3 jaar wilde ik iets hebben waar ik later als 2de auto wat meer "zou hebben" project maakte me niet uit. zo geschiet een 325e baur project (complete restauratie) gekocht vele delen ontbraken. maar in het afgelopen jaar zo goed als alles weten te regelen. En hoop vanaf volgende april aan het las werk te gaan beginnen.

zo staat de baur er al een jaartje bij :roll:
Afbeelding

Al tijden wilde me broertje en ik een race/trackday wagen hebben. wederom een e30 gehaald af gelopen december. Word nu aan gelast, volgend jaar willen we de wagen eerst op trackdays gaan gebruiken en het opvolgende jaar willen we in de e30 cup mee gaan rijden.

Afbeelding

Nu zullen jullie je zelf wel afvragen vanwaar al die e30 praat op het e34 forum. Maar door de racer wilde ik een wagen die de wagen kan trekken zonder enig probleem. Na die diverse e39 528i te hebben gezien in de meest afgeragte staat. en met km standen van 3 ton+. begon de moet me een beetje in de schoenen te zaken om een beetje degelijke 5 serie te vinden voor een schappelijke prijs.

Tot dat een kennis de volgende 525ix met maar 156k op de teller had gekocht, in eerste instantie wilde hij de wagen niet weg doen. maar na wat gebabbel de wagen toch los weten te peuteren. En zal deze vanaf volgende maand dan ook als dagelijkse auto gaan rijden. De rede van volgende maand is omdat de wagen nog hier endaar wat verbeter punten heeft. aandijf hoes moet worden vervangen( andere doen we ook maar meteen) alle olieen moeten vervangen worden, versnellingsbak filter. ruiten wisser en ruit verwarming achter werken niet. iemand enig idee hoe of wat? en de cruise controle kabel moet vervangen worden. weet alleen nog niet wat de makkelijkste manier hier voor is?


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

voor een wagen van 24 jaar oud moet ik zeggen dat alles er nog zeer netjes bij staat, niet perfect maar goed daar was de prijs dan ook naar.
en met de opties die door de eerste eigenaar zijn aangevinkt maakt het een zeer fijne en "moderne" wagen maakt. wat voor me vriendin dan weer wat prettiger is. voor haar is die e30 toch maar een oude wagen zonder enige vorm van comfort... :?

Afbeelding
 #19127  door Machiel
 
Welkom Hannes! Hij ziet er inderdaad nog prima uit! Mooie km-stand ook; veel plezier en trekkracht ermee!
 #19129  door easy rider
 
Welkom Hannes,

Je ruitenwisser doet het waarschijnlijk niet vanwege een kabelbreuk in 1 van de draden die naar de achterklep lopen. Je moet kijken naar het deel wat het dak in gaat en dan een bocht maakt van 180 graden. Gebruik hier even de zoekfunctie (draadbreuk achterklep) en je vind van alles over dit probleem bij de Touring.

Trouwens wel een zeldzaam exemplaar zo een IX en zeker met zo een kilometerstand. Zuinig op zijn hoor.

Veel plezier op het forum.
 #19130  door Coach
 
Zo, je hebt een pareltje te pakken, Hannes! Daar zul je nog veel plezier van en mee hebben. Welkom op het forum!
 #19131  door Blackthunder
 
Welkom, mooi exemplaar (exemplaren) heb je daar! :)
 #19132  door atoomer
 
thanks allemaal, ben er zelf ook erg tevreden mee. Had gelezen dat er slechts 9300 van gemaakt zijn in totaal? en dat is sedan en touring bij elkaar meen ik zelfs.

Volgens mij is inderdaad de kabel bij de achterklep gebroken dan. dacht al dat er niet iets niet helemaal jofel zat.

Nu is het wel een diamant in the rough hoor, er is ooit is een paaltje of zo over het hoofd gezien aan de passagiers zijde. hier heeft de deur(en) wat schade door op gelopen en hierdoor is bij de achterste wielkast wat roest ontstaan. dit word wel gerepareerd/ bij gewerkt.

Ook loopt de motor al lang op de zelfde olie.. waar door deze niet meer zo super is aan de binnen kant. maar ook dat word schoon gemaakt/ schoon gereden. naast dat vond ik wel dat de motor er (te) lang over deed om op bedrijfstemperatuur te komen waarschijnlijke slechte thermostaat?

gr Hannes
 #19133  door P.K.
 
Welkom Hannes,
Gebruikersnaam kwam me al bekend voor :D

Leuk dat je ook bij een E34 uitkomt. Mooie auto.
 #19134  door ivo
 
Welkom hier op het forum! Veel plezier met je iX
 #19135  door atoomer
 
Heey Paul, had op de fansite gelezen dat je indd een e34 had gekocht. Wat voor plannen heb je verder met de e30? Motor swap of word het een revisie?
 #19136  door P.K.
 
Wordt waarschijnlijk een revisie van de kop. Ben mij al aan het inlezen hoe ik de kop moet verwijderen. Wat uitdagender dan een motor swap maar wel heel leerzaam lijkt mij. Mocht dat nou mislukken of de motor is te ver heen dan kan er altijd nog een ander blok in. Ben daarnaast op zoek naar een lasser voor de binnendorpel en nog wat andere kleine plekjes. Nu ik een daily driver heb kan ik het eens goed aanpakken, en dat is ook wel nodig.
Vandaag nog even met de auto gereden en ondanks alle minpuntjes genoot ik er wel weer van, dus is het die moeite wel waard.