Hallo,
bij deze zal ik mij even voorstellen, ik ben Hannes 22 jaar en woon in ovezande (klein gehucht in zeeland). vrij jong maar heel me in het merk BMW vast geroest. Op de dag van het ophalen van me rijbewijs dan ook met me vader in de auto gesprongen en naar limburg gereden. hier een E30 316 4 deurs bekeken en mee genomen. Deze wagen rij ik vandaag de dag nog is er is eigenlijk in die ruime 4 jaar vrij weinig veranderd aan de wagen.
zo was de wagen in het begin, en qua uiterlijk zijn eigenlijk alleen de velgen veranderd.
Na 3 jaar wilde ik iets hebben waar ik later als 2de auto wat meer "zou hebben" project maakte me niet uit. zo geschiet een 325e baur project (complete restauratie) gekocht vele delen ontbraken. maar in het afgelopen jaar zo goed als alles weten te regelen. En hoop vanaf volgende april aan het las werk te gaan beginnen.
zo staat de baur er al een jaartje bij
Al tijden wilde me broertje en ik een race/trackday wagen hebben. wederom een e30 gehaald af gelopen december. Word nu aan gelast, volgend jaar willen we de wagen eerst op trackdays gaan gebruiken en het opvolgende jaar willen we in de e30 cup mee gaan rijden.
Nu zullen jullie je zelf wel afvragen vanwaar al die e30 praat op het e34 forum. Maar door de racer wilde ik een wagen die de wagen kan trekken zonder enig probleem. Na die diverse e39 528i te hebben gezien in de meest afgeragte staat. en met km standen van 3 ton+. begon de moet me een beetje in de schoenen te zaken om een beetje degelijke 5 serie te vinden voor een schappelijke prijs.
Tot dat een kennis de volgende 525ix met maar 156k op de teller had gekocht, in eerste instantie wilde hij de wagen niet weg doen. maar na wat gebabbel de wagen toch los weten te peuteren. En zal deze vanaf volgende maand dan ook als dagelijkse auto gaan rijden. De rede van volgende maand is omdat de wagen nog hier endaar wat verbeter punten heeft. aandijf hoes moet worden vervangen( andere doen we ook maar meteen) alle olieen moeten vervangen worden, versnellingsbak filter. ruiten wisser en ruit verwarming achter werken niet. iemand enig idee hoe of wat? en de cruise controle kabel moet vervangen worden. weet alleen nog niet wat de makkelijkste manier hier voor is?
voor een wagen van 24 jaar oud moet ik zeggen dat alles er nog zeer netjes bij staat, niet perfect maar goed daar was de prijs dan ook naar.
en met de opties die door de eerste eigenaar zijn aangevinkt maakt het een zeer fijne en "moderne" wagen maakt. wat voor me vriendin dan weer wat prettiger is. voor haar is die e30 toch maar een oude wagen zonder enige vorm van comfort...
bij deze zal ik mij even voorstellen, ik ben Hannes 22 jaar en woon in ovezande (klein gehucht in zeeland). vrij jong maar heel me in het merk BMW vast geroest. Op de dag van het ophalen van me rijbewijs dan ook met me vader in de auto gesprongen en naar limburg gereden. hier een E30 316 4 deurs bekeken en mee genomen. Deze wagen rij ik vandaag de dag nog is er is eigenlijk in die ruime 4 jaar vrij weinig veranderd aan de wagen.
zo was de wagen in het begin, en qua uiterlijk zijn eigenlijk alleen de velgen veranderd.
Na 3 jaar wilde ik iets hebben waar ik later als 2de auto wat meer "zou hebben" project maakte me niet uit. zo geschiet een 325e baur project (complete restauratie) gekocht vele delen ontbraken. maar in het afgelopen jaar zo goed als alles weten te regelen. En hoop vanaf volgende april aan het las werk te gaan beginnen.
zo staat de baur er al een jaartje bij
Al tijden wilde me broertje en ik een race/trackday wagen hebben. wederom een e30 gehaald af gelopen december. Word nu aan gelast, volgend jaar willen we de wagen eerst op trackdays gaan gebruiken en het opvolgende jaar willen we in de e30 cup mee gaan rijden.
Nu zullen jullie je zelf wel afvragen vanwaar al die e30 praat op het e34 forum. Maar door de racer wilde ik een wagen die de wagen kan trekken zonder enig probleem. Na die diverse e39 528i te hebben gezien in de meest afgeragte staat. en met km standen van 3 ton+. begon de moet me een beetje in de schoenen te zaken om een beetje degelijke 5 serie te vinden voor een schappelijke prijs.
Tot dat een kennis de volgende 525ix met maar 156k op de teller had gekocht, in eerste instantie wilde hij de wagen niet weg doen. maar na wat gebabbel de wagen toch los weten te peuteren. En zal deze vanaf volgende maand dan ook als dagelijkse auto gaan rijden. De rede van volgende maand is omdat de wagen nog hier endaar wat verbeter punten heeft. aandijf hoes moet worden vervangen( andere doen we ook maar meteen) alle olieen moeten vervangen worden, versnellingsbak filter. ruiten wisser en ruit verwarming achter werken niet. iemand enig idee hoe of wat? en de cruise controle kabel moet vervangen worden. weet alleen nog niet wat de makkelijkste manier hier voor is?
voor een wagen van 24 jaar oud moet ik zeggen dat alles er nog zeer netjes bij staat, niet perfect maar goed daar was de prijs dan ook naar.
en met de opties die door de eerste eigenaar zijn aangevinkt maakt het een zeer fijne en "moderne" wagen maakt. wat voor me vriendin dan weer wat prettiger is. voor haar is die e30 toch maar een oude wagen zonder enige vorm van comfort...