E34Forum.nl

Stel je even voor aan de andere E34 liefhebbers op dit forum.
 #19075  door P.K.
 
Hallo!

Aangezien ik sinds kort in het bezit ben van een ''dikke'' 518i zal ik mij hier eens voorstellen.
Ik ben Paul, student, en een autofanaat met een voorkeur voor BMW's.
2,5 jaar geleden heb ik m'n eerste auto gekocht, een E30 316, voor gebruik als dagelijks vervoer en als opknapper. Ik had namelijk 0 technische kennis en wilde dit graag aanleren door wat te hobbyen. Een opknapper was het zeker, veel roest en versleten onderdelen. In 2,5 jaar veel gedaan en laten doen aan de E30, maar recent kwamen wat dingen naar boven wat er voor zorgde dat het ingewikkeld werd om de auto als daily te blijven gebruiken.
Daarom, en omdat ik en m'n broer nog een keer mee wil doen aan een carbagerun achtig iets, zijn wij op zoek gegaan naar een auto tot 500 euro die ik dan als daily kon gebruiken zodat ik rustig met de E30 bezig kan.

Uiteraard kwam er veel meuk voorbij, maar gelukkig ook opeens een E34 binnen het budget. Auto had wel last van stotteringen en starte soms slecht of helemaal niet als de motor warm was. Dat hebben we gemerkt tijdens de testrit. Motor viel uit en wilde niet meer aan. ANWB erbij gehaald, die zag dat er 2 kabels los zaten, heeft die aangesloten en hij startte weer. Aangezien we dit zo'n cool apparaat vonden namen we het risico voor lief en hebben we de auto gekocht. Sindsdien is hij niet meer uitgevallen. Hij heeft nog wel wat problemen met stationaire loop en hij haalt z'n maximum toerental niet. Dat probeer ik nog te fixen.

Verder is het een heerlijke auto. Er staat 273000km op de klok maar eigenlijk merk je dat niet. De onderhoudsboekjes zitten er niet meer bij maar de auto geeft het gevoel goed onderhouden te zijn. Zo tikt de motor niet (bekend M40 kwaaltje) en stuurt en remt het nog goed.

En nu de foto's:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding