E34Forum.nl

 #1187  door Bart Jansema
 
epmans schreef:
Jgpeggeman schreef: Maar mocht je nu graag een automotor in je boot willen leggen, raad ik toch een mercedes motor aan in plaats van een BMW tds motor. Deze zijn veel geschikter om geschikt te maken voor marine.
ksst ga je schamen zoiets te zeggen!
Hij heeft helaas wel gelijk. De 180, 190, 240 worden veel gebruikt!
 #1189  door easy rider
 
Maar je wil toch geen ster in je boot :mrgreen:
 #1203  door Bart Jansema
 
easy rider schreef:Maar je wil toch geen ster in je boot :mrgreen:
Beter dat dan een boot in me ster :D:D
 #1206  door Maik
 
Mercedes heeft een W123 met lange slag diesel geproduceerd (een 200D)
Hebben wij vroeger ook gehad.
Zoals mijn vader altijd zij:" van 0 tot 100 in 2 weken"

Schijnt eigenlijk een schheepsmotor te zijn.
 #1209  door Jgpeggeman
 
epmans schreef:
Jgpeggeman schreef: Maar mocht je nu graag een automotor in je boot willen leggen, raad ik toch een mercedes motor aan in plaats van een BMW tds motor. Deze zijn veel geschikter om geschikt te maken voor marine.
ksst ga je schamen zoiets te zeggen!
tsja... je weet mijn achtergrond.. En zoals Maik ook al zegt is, zijn de 200d en 250d en 300d motoren zeer geschikt als scheepsmotor! Mercedes levert standaard al marine motoren en BMW zo ver ik weet niet!

Zelf zou ik wel graag een bmw v8 diesel in een boot willen hebben... gewoon omdat het kan :D
 #1210  door Cees
 
Jgpeggeman schreef:
tsja... je weet mijn achtergrond.. En zoals Maik ook al zegt is, zijn de 200d en 250d en 300d motoren zeer geschikt als scheepsmotor! Mercedes levert standaard al marine motoren en BMW zo ver ik weet niet!
je bent nooit te oud om bij teleren

http://en.wikipedia.org/wiki/BMW_Marine" onclick="window.open(this.href);return false;

" onclick="window.open(this.href);return false;
 #1211  door Jgpeggeman
 
inderdaad... weer wat geleerd!
de m10 en m30 waren gemariniseerd... De dieselmotoren werden geproduceerd door Hatz (welke zeer goede dieselmotoren maakt).
 #1238  door andre
 
Moet je ook niet een speciaal watergekoeld uitlaatspruitstuk hebben dan?
 #1239  door Maik
 
andre schreef:Moet je ook niet een speciaal watergekoeld uitlaatspruitstuk hebben dan?
Is dat zo? Ik zou het graag horen!

Voor zover mijn verstand gaat wordt er in de (auto)racerij het uitlaatspruitstuk geïsoleerd om de doorstroom van de uitlaatgas zo heet mogelijk te houden. Hierdoor is er een betere doorstroom van de uitlaatgassen en wordt het niet zo heet onder de motorkap. (koudere lucht = meer vermogen)
 #1323  door Alpinab10
 
Ook ik speel nog steeds met het idee om mijn twee benzine motoren te vervangen door twee diesels ga dit volgend jaar waarschijnlijk ook doen maar weet nog niet of dit bmw motoren worden of toch mercedes aangezien voor mercedes alles zo te koop is en voor de bmw alles op maat gemaakt moet worden, zoal warmte wisselaar maar ook het aanbouwhuis voor de keerkoppeling. In mijn andere boot staan twee daf 575 motoren maar die zijn erg groot en zwaar.
Maar als je doel een kruissnelheid van 9km/u is zou ik gewoon op mp een leuk vier cilinder scheepsdieseltje met iets van 40pk zoeken ipv al deze moeite te doen en dan overpowerd te zijn