E34Forum.nl

 #17872  door Alex Kroeze
 
Mijn auto wordt ouder en ik ook.......

Ik erger me al een tijdje aan de verlichting of ik wordt slechtziend maar op de één of andere manier wil ik daar wel iets aan die 2 kaarsen doen die daar wat op de weg schijnen.Vergeleken bij de E39 lijkt het nergens op.

Nu zitten er bij mij niet de originele koplampen in maar TYC koplampen met angel eyes.Kan je daar een Xenon set in zetten en zo ja welke is dan het beste?

Alex
 #17874  door Coach
 
Bij mij zitten er ook Angel Eyes in combinatie met een of ander aftermarket xenon setje in en dat bevalt op zich goed. Je moet dan wel - zover ik weet - gaten in je afdekkappen maken en daar weer rubbers tussen zetten. Of het nou daadwerkelijk zo'n veel beter lichtbeeld geeft is afhankelijk van je ogen. Mijn schoonzoon is 'nachtblind' en ziet eigenlijk met gewone lampen meer en beter dan met xenon. Hij heeft dan het idee dat het licht niet aan staat. En bij anderen is het weer precies andersom. Je zou het eigenlijk uit moeten proberen, maar da's dan weer zo'n hoop gedoe als het niet bevalt.
 #17876  door Bart Jansema
 
Alex ga wel voor 4300k hier zie je veeeeeeeel meer mee dan 6000k!!!!! Eigen ervaring is alleen lastig te krijgen omdat de meeste sjonnies 6000k willen omdat ze geylen op die blauwe gloed! IK ben zelf meer van oem dus 4300k
 #17877  door Alex Kroeze
 
Ik trek even de vergelijking met de E39 en daar heb ik het "probleem" niet dus het zit toch gewoon in de lichtopbrengst.

Ik lees ook wel over andere lampen maar dat heb ik in het verleden al wel eens geprobeerd.Er komt nooit uit wat die E39 doet.

Alex
 #17882  door Lohran
 
Bart Jansema schreef:Alex ga wel voor 4300k hier zie je veeeeeeeel meer mee dan 6000k!!!!! Eigen ervaring is alleen lastig te krijgen omdat de meeste sjonnies 6000k willen omdat ze geylen op die blauwe gloed! IK ben zelf meer van oem dus 4300k
Xenonlamp.nl heeft wel 4300k, zou ook mijn keuze zijn! Weet alleen niet of dat bij een 540i beetje makkelijk in te bouwen is, aangezien een lampje verwisselen al een crime is door de rembekrachtiger.
 #17883  door easy rider
 
Deze sjonnie rijdt gewoon met 6000K xenon en dat geeft heel veel licht en is niet blauw maar gewoon wit. Alles boven 6000K wordt blauw en alles onder 6000K wordt geel.
Afbeelding
Je moet bij xenon wel even rekening houden dat er 2 draden vanuit de koplampunit naar buiten gaan naar het voorschakelapparaat en vervolgens van het voorschakelapparaat weer 2 draden terug de unit in.

Gelukkig hebben de koplampunits van de E34 al lenzen zodat ze geschikt zijn voor het plaatsen van xenon, dit in tegenstelling tot de VW golfjes en andere wat oudere auto's die dit niet hebben en die zodoende de mede weggebruiker flink lopen te verblinden.
 #17885  door Ruck
 
Interessant topic.. Ik wil ook nog eem xexon in bouwen. Wel 1 die bij de ledringen past.
Heb eigenlijk ook geen idee wat of waar je moet zoeken.
Zijn de aftermarket een beetje te meten (qua lichtopbrengst) met dat van een echt xenon kitje?
 #17887  door easy rider
 
aftermarket of origineel, xenon is xenon.

Die ledringen hangen vaak qua kleur ergens tussen de 5000k en 6500K. Google maar eens op de diverse xenon kleuren dan kom je er wel uit denk ik.
 #17970  door neobee
 
Verschil tussen aftermarket en origineel xenon is de prijs. Maar easy rider heeft wel gelijk. Aan de output zelf kan je niet zien of het nou OEM of aftermarket xenon verlichting is. De grote jongens, denk aan Philips en Osram hebben tegenwoordig ook 6000K xenon lampen, de prijs van 1 zo'n lamp is ongeveer gelijk met een compleet aftermarket setje.