Alex Kroeze schreef:Niemand die iets zinnigs kan zeggen hierover?
Dit lijkt me ook erg moeilijk om hier op afstand iets zinnigs over te zeggen.
In normale staat krijg de ECU een signaal van de temperatuursensor als het koud is. Als je dan gaat starten zet de ECU de stationairklep een stukje open en spuit wat meer brandstof in. Dit via de normale injectoren of een aparte koudstart injector. Meer is het niet.
Als de auto niet start met koud weer kan het dus aan deze dingen liggen.
Zit er een koudstartinjector op een V8? Ik weet het niet. Maar deze kan stuk zijn. De temperatuursensor kan foute waardes doorgeven en de stationairklep kan stuk zijn. Of er zit ergens een vacuümlek in het inlaattraject.
Je ziet, zo één twee drie kun je dit niet vertellen.
Op onderzoek uit dus. Als je de mogelijkheid hebt om de ECU aan de computer te hangen, dan kun je misschien zien dat er een andere temperatuur waarde doorkomt, dan de werkelijke temperatuur.
Ik gok dat er geen koudstart injector op zit, dus dan hoef je daar ook niet zoeken.
Dan heb je nog het stationaire (vacuümcircuit). Gewoon gaan schroeven en kijken of er lekkage is en/of de klep werkt.
Dat zijn dan wat basisdingen. Met mijn Toyota heb ik ook zoiets gehad, en dat bleek een noksensor te zijn welke niet werkte als het koud was, dat was ook een drama met zoeken..... pfff.