Hallo iedereen!
Ik ben Ward, 21 jaar, wonend in Haacht en al wel een tijdje geïnteresseerd in de oudere BMW's! Als eerste wagen kocht ik een Polo mk2 van '87, welke tevens mijn huidige wagen is. Niets speciaal maar het brengt me van A naar B.
Eerst rondgekeken voor een E21 maar een mooi exemplaar zat er niet in met mijn budget, de meesten hadden te veel roest overigens.
Altijd al een ontzettend grote fan geweest van de E30 maar uiteindelijk werd het een E34!
Na lange tijd zoeken achter een wagen kwam ik deze tegen voor een prikje. Uiteraard is er nog een hoop werk aan!
De wagen heb ik gekocht van een oudere vrouw die de wagen reeds 17 jaar in bezit had.
Het gaat om een basisverie 520i voorzien van een M20b20 blok met 230k km's op de teller.
Pluspunten
- Zeer weinig speling op het stuur
- Geen trillend stuur of dergelijke
- Handgeschakeld
- Motorisch in orde
- Lichten/Remmen werken perfect
Minpunten
- De lak! In jaren niet meer gewassen en veel krasjes/blutsen
- Beetje roest hier een daar (Dorpels zijn wel al reeds opgelast)
- Sloten doen heel raar, centrale vergrendeling doet helemaal niets
- Er is een nieuwe tellerbak in gekomen vorig jaar maar deze is niet van een handgeschakeld exemplaar
- Interieur is niet in super staat
- Geen onderhoudsgeschiedenis op papier
- 1 Deurrubber is niet goed meer = vochtige vloerbekleding
De plannen
- Sloten herstellen (Mechanisch vergendelen is al dik oké voor mij)
- Nieuwe Bumper/achterdeuren
- Groot onderhoud + distributieriem/waterpomp
- Nieuwe voorzetel en het hele interieur onder handen nemen
- Nieuwe Trims aan de zijkant waar nodig ( Waar bestel ik deze het best?)
- Mooie velgen monteren!
Al bij al wel wat werk aan, maar zeker een leuke basis
Zit nog met een hoop vragen, maar daarvoor ben ik wel op de juiste plek denk ik
Probleem 1
Ooit is er geknoeid aan de Centrale vergrendeling, deze geeft dus geen teken van leven, nu voor mij niet echt een probleem.
Maar de deuren gaan ook niet echt manueel op slot, ik heb de actuatoren eruit gehaald en er is toch al enige verbetering.
De bestuurderdeur krijg ik enkel op de noodmanier open, dus hendel omhoog en sleutel 1 stand verder dan normaal draaien.
De passagierdeur kan ik wel langs binnen open en dicht doen, maar als ik hem langs buiten vergrendel blijft deze op slot. Met geen enkele mogelijkheid langs buiten open te krijgen. (wel langs binnenzijde)
Héél veel te vinden hierover op het internet maar toch nog geen 100% zelfde probleem gevonden. Wie is de reddende engel ?
Ik ben Ward, 21 jaar, wonend in Haacht en al wel een tijdje geïnteresseerd in de oudere BMW's! Als eerste wagen kocht ik een Polo mk2 van '87, welke tevens mijn huidige wagen is. Niets speciaal maar het brengt me van A naar B.
Eerst rondgekeken voor een E21 maar een mooi exemplaar zat er niet in met mijn budget, de meesten hadden te veel roest overigens.
Altijd al een ontzettend grote fan geweest van de E30 maar uiteindelijk werd het een E34!
Na lange tijd zoeken achter een wagen kwam ik deze tegen voor een prikje. Uiteraard is er nog een hoop werk aan!
De wagen heb ik gekocht van een oudere vrouw die de wagen reeds 17 jaar in bezit had.
Het gaat om een basisverie 520i voorzien van een M20b20 blok met 230k km's op de teller.
Pluspunten
- Zeer weinig speling op het stuur
- Geen trillend stuur of dergelijke
- Handgeschakeld
- Motorisch in orde
- Lichten/Remmen werken perfect
Minpunten
- De lak! In jaren niet meer gewassen en veel krasjes/blutsen
- Beetje roest hier een daar (Dorpels zijn wel al reeds opgelast)
- Sloten doen heel raar, centrale vergrendeling doet helemaal niets
- Er is een nieuwe tellerbak in gekomen vorig jaar maar deze is niet van een handgeschakeld exemplaar
- Interieur is niet in super staat
- Geen onderhoudsgeschiedenis op papier
- 1 Deurrubber is niet goed meer = vochtige vloerbekleding
De plannen
- Sloten herstellen (Mechanisch vergendelen is al dik oké voor mij)
- Nieuwe Bumper/achterdeuren
- Groot onderhoud + distributieriem/waterpomp
- Nieuwe voorzetel en het hele interieur onder handen nemen
- Nieuwe Trims aan de zijkant waar nodig ( Waar bestel ik deze het best?)
- Mooie velgen monteren!
Al bij al wel wat werk aan, maar zeker een leuke basis
Zit nog met een hoop vragen, maar daarvoor ben ik wel op de juiste plek denk ik
Probleem 1
Ooit is er geknoeid aan de Centrale vergrendeling, deze geeft dus geen teken van leven, nu voor mij niet echt een probleem.
Maar de deuren gaan ook niet echt manueel op slot, ik heb de actuatoren eruit gehaald en er is toch al enige verbetering.
De bestuurderdeur krijg ik enkel op de noodmanier open, dus hendel omhoog en sleutel 1 stand verder dan normaal draaien.
De passagierdeur kan ik wel langs binnen open en dicht doen, maar als ik hem langs buiten vergrendel blijft deze op slot. Met geen enkele mogelijkheid langs buiten open te krijgen. (wel langs binnenzijde)
Héél veel te vinden hierover op het internet maar toch nog geen 100% zelfde probleem gevonden. Wie is de reddende engel ?
Laatst gewijzigd door Ward. op 06 okt 2017, 00:02, 2 keer totaal gewijzigd.