E34Forum.nl

 #17193  door LemmwnsB89
 
Coach schreef:
Theo schreef:De twee linker motoren zijn stuk, vervangen is een klusje waar je niet gelukkig van wordt.
Ik heb hetzelfde rechts en ben er toen aan begonnen om ze te vervangen. De vorige eigenaar blijkbaar ook, want de kop van de boutjes die je los moet halen om bij de actuator te komen zijn verrot. Heb de boel snel weer dicht gemaakt. Klusje voor iemand die echt weet wat ie doet.

De mijne is altijd onderhouden geweest in erkende bmw garage jorsen, dus hoop niet dat ik zoiets tegenkom. Waar zit het ongeveer ergens, dat motortje? Want vind er weinig afbeeldingen enzo van op internet.
En meschien iemand een idee waar ik deze kan kopen/bestellen?

Grtz
 #17204  door Gert
 
LemmwnsB89 schreef:En misschien iemand een idee waar ik deze kan kopen/bestellen?
Grtz
viewtopic.php?f=34&t=1430" onclick="window.open(this.href);return false;

Echt moeilijk is het niet, maar het is een heel gepiel. Het makkelijkst is het als je de cv + motor uit de deur pakt, vind ik. (voordeur dan, achter weet ik niet)
Wel even het raamgeleidingsstijltje weg halen, werkt veel handiger.
Maar om de boel dan weer in de deur te krijgen is een heel gedoe. Het haakje van de handgreep moet in een oogje van een heveltje, en dit heveltje valt in het slotgedeelte voordat je het haakje er in kan hangen. Erg irritant.
Met een stroom/koperdraadje kun je dit heveltej blokken, zodat ze niet wegvalt. Inklikken, draadje weer weg halen en daarna is het simpel.
 #17205  door JerunK
 
Gert heeft meteen het meest irritante deel van het werk te pakken. Ik heb er even wat fotootjes bij gezocht, dat legt nog wat makkelijker uit.
029klein.jpg
Hier is het hele spul nog gemonteerd. De stekker linksboven zit op de CV-motor. Gert schreef het al: het werkt veel makkelijker als je de raamgeleider in het midden op de foto eerst weghaalt. Zit met een schroef onderaan vast en vervolgens haak je hem er zo uit.
068 met pijl klein.jpg
Alles even op de werkbank weer in elkaar gehaakt op dezelfde manier zoals in de deur. Het haakje bij de pijl hoort achter het rolletje te zitten.
064met pijl klein.jpg
Nogmaals, maar vanuit een andere hoek. Bij de pijl de grote irritatiefactor bij het weer monteren: het haakje moet vooraf, dus buiten de deur in het oogje en dan het hele spul met passen en meten weer de deur in. Rustig blijven ademhalen is het devies ;)
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
 #17207  door Speedy
 
Je kan motor er afnemen zonder dat het hele slot er uit hoeft. bij de voordeuren dan ;)
 #17215  door Gert
 
JerunK schreef:Nogmaals, maar vanuit een andere hoek. Bij de pijl de grote irritatiefactor bij het weer monteren: het haakje moet vooraf, dus buiten de deur in het oogje en dan het hele spul met passen en meten weer de deur in. Rustig blijven ademhalen is het devies ;)
Ik zie dat jij de handgreep ook uit de deur gehaald hebt. Dat had ik niet.
Speedy schreef:Je kan motor er afnemen zonder dat het hele slot er uit hoeft. bij de voordeuren dan ;)
Dat denk ik ook. Maar ik kon toen niet goed ontdekken hoe of het geheel in elkaar geklikt zit.
 #17228  door JerunK
 
Foto's uploaden gaat volgens mij alleen als je Premium Lid bent.
Het motortje kun je naar boven van het slot afwippen, rechts zit een plastic plaatje met een uitgespaard haakje als vergrendeling, die moet je in mijn herinnering even opzij drukken.

Slot en handgreep heb ik toen beide uitgebouwd omdat ik mijn deur gewisseld heb.
060klein.jpg
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
 #17231  door epmans
 
Nog even een tip van Gert: het motortje vd voordeuren (6pins) kan ook in de achterdeuren, maar het motortje van achterdeuren (3pins) doet het niet in de voordeuren. Rechts en links is gelijk.
Je kunt dus ook 2 motoren vd voordeuren zoeken.

ik verkoop ze op dit moment niet.
 #17232  door Speedy
 
Ik moet even kijken. ik heb er nog een aantal liggen volgens mij. echter weet ik de werking niet.