E34Forum.nl

 #17100  door Coach
 
Ik heb inmiddels die module in de C-stijl twee keer vervangen, maar de ontvangst van de radio blijft slecht. Met name in de buitengebieden en dat is nogal ruim, want dat is overal eigenlijk, behalve in Zuid-Holland Zuid....
Wat kan nog meer de oorzaak zijn, behalve die module? Op mijn dak staat een mooie antenne, maar die is volgens mij voor een autotelefoon (die er overigens niet (meer) in zit).
 #17102  door Ruck
 
Volgens mij zit de antenne (bij een touring) in de linker achterruit, weet niet waar die bij een sedan zit?
Misschien de kabel van de radio naar het kastje?
 #17103  door danny-ex-touringE34
 
Hoi Coach. Ik had ook zo'n slechte ontvangst bij mijn Touring. Draden zitten id in de linker achterruit met een versterkertje op de dome van het linkerachterwiel. Ander versterkertje hielp nauwelijks. Een electronische voorruit antenneverstekertje gekocht. Werkt overal, behalve op de ring bij Zwolle :lol: :lol: . Bij de IJssel alles weer ok( of bij VanderValk hotel). Groeten, Danny
 #17105  door epmans
 
De sedan heeft ook een ruitantenne. Zit in de achterruit bovenaan, je moet goed kijken want je denkt dat het draden vd ruitverwarming zijn.
 #17106  door Coach
 
En wat ga ik dan doen als ik die gevonden heb?
 #17108  door Alex Kroeze
 
Een nieuwe achterruit er in en klaar is Klara :mrgreen: :mrgreen:

Ik heb het ook en weet ook niet goed wat er mee te doen dus ik ben wel benieuwd naar de oplossing.

Alex
 #17109  door epmans
 
in mijn sedan zit helemaal geen antennekabel, dus geen radio maar cassettebandjes :lol:
 #17112  door Cees
 
ff met de multimeter checken of er wel spanning komt op de antenne versterker
zonder spanning geen versterkt signaal dus K*T ontvangst
 #17113  door Jgpeggeman
 
dannytouringE34 schreef:.... Werkt overal, behalve op de ring bij Zwolle :lol: :lol: . Bij de IJssel alles weer ok( of bij VanderValk hotel). Groeten, Danny
Daar heb ik ook regelmatig last van... Ik heb DAB in de QQ, maar in Zwolle zit ie continu te schakelen tussen DAB en slechte FM ontvangst. De hele regio heeft niet zo'n geweldige radio ontvangst, Kampen is ook een drama.

Dit is gekomen sinds die radio zendmast is afgefikt
 #17120  door Coach
 
Cees schreef:ff met de multimeter checken of er wel spanning komt op de antenne versterker
zonder spanning geen versterkt signaal dus K*T ontvangst
En dan?