Ondertussen knutsel ik gewoon door met de BMW. Met hulp van een kameraad gaat het iets sneller (tevens kan hij beter lassen dan ik, handig!) dus die kudo's moeten natuurlijk wel gegeven worden.
Na aardig wat pre-fab werk heeft hij in enkele uren diverse krikpunten ingelast en de dorpels dicht gemaakt. Ook de bodem moet hier en daar grondig hersteld worden dus ook deze plaatjes heb ik inmiddels gemaakt. Het herstel gaat hiermee dus redelijk voorspoedig en als de dorpels straks afgewerkt zijn, zie je er naar mijn mening weinig meer van.
De roestduivel heeft toch behoorlijk huisgehouden. Door het missen van enkele bodemdoppen heeft het tapijt zich in de afgelopen jaren volgezogen met water. Hierdoor is de bodem zoals op eerdere foto's wel te zien is, behoorlijk doorgerot. Bij beide voorste krikpunten moest ik de verticale plaat achter de kriksteun, de kriksteun zelf en de bodem reconstrueren. Het lastige hierbij is dat deze drie allemaal op elkaar aansluiten. Door eerst de verticale verbinding te maken kreeg ik vlees om daarna de kriksteun te repareren en vervolgens het bodemherstel aan te laten sluiten. De nieuwe kriksteunen heb ik gemaakt van een stalen U-profiel. Dit was precies pas te maken op het oude krikpunt en geeft een enorm stevig resultaat.
Even wat plaatjes bij het praatje:
Rechts achter bleek het krikpunt prima, alleen los van de dorpel en roest aan de dorpel dus hier maar een plaatje overheen gemaakt.
En ondertussen de hemel eerst maar weer gemonteerd, aangezien mij dat het veiligste leek....
De hemel is een beetje slecht te zien, maar goed. Binnenkort de hoedenplank herstellen en opnieuw bekleden en verder met de dorpels en bodem.
Na aardig wat pre-fab werk heeft hij in enkele uren diverse krikpunten ingelast en de dorpels dicht gemaakt. Ook de bodem moet hier en daar grondig hersteld worden dus ook deze plaatjes heb ik inmiddels gemaakt. Het herstel gaat hiermee dus redelijk voorspoedig en als de dorpels straks afgewerkt zijn, zie je er naar mijn mening weinig meer van.
De roestduivel heeft toch behoorlijk huisgehouden. Door het missen van enkele bodemdoppen heeft het tapijt zich in de afgelopen jaren volgezogen met water. Hierdoor is de bodem zoals op eerdere foto's wel te zien is, behoorlijk doorgerot. Bij beide voorste krikpunten moest ik de verticale plaat achter de kriksteun, de kriksteun zelf en de bodem reconstrueren. Het lastige hierbij is dat deze drie allemaal op elkaar aansluiten. Door eerst de verticale verbinding te maken kreeg ik vlees om daarna de kriksteun te repareren en vervolgens het bodemherstel aan te laten sluiten. De nieuwe kriksteunen heb ik gemaakt van een stalen U-profiel. Dit was precies pas te maken op het oude krikpunt en geeft een enorm stevig resultaat.
Even wat plaatjes bij het praatje:
Rechts achter bleek het krikpunt prima, alleen los van de dorpel en roest aan de dorpel dus hier maar een plaatje overheen gemaakt.
En ondertussen de hemel eerst maar weer gemonteerd, aangezien mij dat het veiligste leek....
De hemel is een beetje slecht te zien, maar goed. Binnenkort de hoedenplank herstellen en opnieuw bekleden en verder met de dorpels en bodem.
Laatst gewijzigd door Wiebe GT op 29 aug 2016, 11:30, 2 keer totaal gewijzigd.
Rechtuit is leuk, dwars is beter!