E34Forum.nl

 #16802  door Lohran
 
ivo schreef:Dus je doet/wilt het enkel en alleen voor het geluid? Kan dat wel zeggen tegen je toch, je bent niet goed joh... :mrgreen:
Gooi dan een andere uitlaat eronder, hou je toch de koeling van de visco (al dan niet met andere poelie) en je hoort wat meer V8 geluid.
Haha is dat echt zo raar? Andere uitlaat betekent dat deze boven de gierende visco uit moet komen, die herrie wil ik niet. Iets met een klep zou ik eerder doen, maar dat is weer een ander verhaal :mrgreen: Maar je hoort de V8 gewoon niet meer, dat is toch een gemis? Zelfs m'n vriendin viel het op (en die heeft echt niks met auto's :D ).

Zal je nog even mailen Ivo!
 #16804  door Bo652
 
Heel eerlijk gezegd snap ik je verhaal niet helemaal. :o
Zal ook uitleggen waarom, bij een goed werkende koeling slaat de visco zelden helemaal 100% vast.
Eigenlijk alleen maar in extreme omstandigheden, zoals heel heet weer in combinatie met file rijden, of een flinke caravan er achter met heet weer en dan een heuvel op.
Of bij heel langdurig stationair lopen.
Bij normale omstandigheden zal je de visco dus bijna niet of in ieder geval zelden horen.
Heb persoonlijk dus meer de indruk dat of je koeling of je visco zelf niet helemaal fris meer is.

Geloof me, het is echt niet normaal dat je constant de visco op maximale kracht hoort.
Overigens ben ik het ook met die 10pk verlies niet eens, zou wel kunnen als hij maximaal mee draait, maar nogmaals dat gebeurt normaal gesproken bijna nooit in ons landje.
En als hij niet of bijna niet mee draait heeft hij ook zo goed als geen verlies, dat is nou het mooie van een visco. :mrgreen:
 #16805  door Lohran
 
Bo652 schreef:Heel eerlijk gezegd snap ik je verhaal niet helemaal. :o
Zal ook uitleggen waarom, bij een goed werkende koeling slaat de visco zelden helemaal 100% vast.
Eigenlijk alleen maar in extreme omstandigheden, zoals heel heet weer in combinatie met file rijden, of een flinke caravan er achter met heet weer en dan een heuvel op.
Of bij heel langdurig stationair lopen.
Bij normale omstandigheden zal je de visco dus bijna niet of in ieder geval zelden horen.
Heb persoonlijk dus meer de indruk dat of je koeling of je visco zelf niet helemaal fris meer is.

Geloof me, het is echt niet normaal dat je constant de visco op maximale kracht hoort.
Overigens ben ik het ook met die 10pk verlies niet eens, zou wel kunnen als hij maximaal mee draait, maar nogmaals dat gebeurt normaal gesproken bijna nooit in ons landje.
En als hij niet of bijna niet mee draait heeft hij ook zo goed als geen verlies, dat is nou het mooie van een visco. :mrgreen:
Nog 1x dan :mrgreen: Doordat de viscofan bij warmte hard meedraait overstemt dit het geluid van de V8. Het geluid is 1 van de redenen waarom ik voor een V8 heb gekozen en vind het dus jammer dat hij zo begint te gieren. Dat is dus het verhaal.

Zoals al eerder gezegd draait de visco niet altijd op volle kracht. Hij draait uiteraard altijd mee, maar gaat alleen heel hard draaien (en dus herrie maken) als er veel van de motor gevraagd wordt. Het lijkt mij dus ook geen technisch probleem, alles werkt prima. De motor wordt niet heet en de temperatuur blijft mooi stabiel. De viscokoppeling is zo een 15.000km oud, koelvloeistof is zo een 4.000km. Naast de koelvloeistofwissel heeft 'ie ook een grote beurt gekregen dus neem aan dat alles ook gecheckt is.

Daarom zei ik ook dat ik het eerst nog even ga aanzien in het Nederlandse weer. Blijkbaar viel het me op vakantie zo op, omdat de motor hard moest werken op de bergpassen (en had 'm daar wat vaker in de sportstand, zodat 'ie wat langer in de versnellingen bleef bergop). In Nederland hoeft de motor niet zo hard te werken en rijd ik meer over de snelweg (met meer rijwind). Maar was dus benieuwd of een elektrische koelvin wat geluid kan weghalen, zonder nadelen en opzichte van de visco. Puur en alleen om dus meer V8 roffel te horen, ook als de motor wat harder moet werken.
 #16806  door easy rider
 
Frank87 schreef:...Porsche ging ook niet voor de lol naar watergekoelde motoren. Was ook een soort dwang.
Die luchtgekoelde motoren kon je wel koud vol op de staart trappen zonder dat ze stuk liepen. Ik heb nog wel eens een motor van een 935 turbo gereviseerd, wat een gave blokken waren dat zeg.

Even terug naar de visco. Die propeller op de visco zorgt ook nog voor "rijwindkoeling" als je stil staat wat de koeling van de motor ten goed komt. Ik vind dat blazen van dat ding wel gaaf maar dat is een kwestie van smaak denk ik.
 #16821  door Lohran
 
Vanmiddag even een filmpje gemaakt. Moet zeggen dat je in de video de V8 roffel wat beter hoort dan in het echt. Maar toch hoor je nog duidelijk de viscofan, net voor de 3000tpm begint 'ie echt flink geluid te maken.

KLIKERDEKLIK
 #16822  door Ruck
 
Je hebt dus last van de hoeveelheid geluid die je fan/visco produceerd?
Volgens mij "weinig" geluid uit je viscokoppeling, je fan produceerd het geluid van de luchtstroom (de hoevveelheid lucht om te koelen)

Een elektrische fan zal, om de nabij, dezelfde hoevveelheid lucht moeten verplaatsen, om voor de juiste koeling te zorgen. Dus deze zal mogelijk iets stiller zijn, maar ik gok eroo dat je dat bijna niet hoort.

Of je zult een geluidsarme fan moeten vinden.

Vanuit de computerhoek ken ik wel een goed merk(Noctua), maargoed die zullen de auto niet overleven :roll:
 #16829  door easy rider
 
Klinkt in mijn oren gewoon zoals het moet.

Wat ook het geluid van de fan verminderd is het ding eens goed schoon maken. je moet hem er dan wel even af halen natuurlijk maar dat is een eitje.
 #16836  door Bart Jansema
 
Lohran schreef:Vanmiddag even een filmpje gemaakt. Moet zeggen dat je in de video de V8 roffel wat beter hoort dan in het echt. Maar toch hoor je nog duidelijk de viscofan, net voor de 3000tpm begint 'ie echt flink geluid te maken.

KLIKERDEKLIK
Dit is nog niks vergeleken bij mijn diesel die huilt er gewoon bij hahaha
 #16867  door Lohran
 
Ruck schreef:Je hebt dus last van de hoeveelheid geluid die je fan/visco produceerd?
Volgens mij "weinig" geluid uit je viscokoppeling, je fan produceerd het geluid van de luchtstroom (de hoevveelheid lucht om te koelen)

Een elektrische fan zal, om de nabij, dezelfde hoevveelheid lucht moeten verplaatsen, om voor de juiste koeling te zorgen. Dus deze zal mogelijk iets stiller zijn, maar ik gok eroo dat je dat bijna niet hoort.

Of je zult een geluidsarme fan moeten vinden.

Vanuit de computerhoek ken ik wel een goed merk(Noctua), maargoed die zullen de auto niet overleven :roll:
Naja last, ik vind het wel jammer dat het boven de V8 uitkomt inderdaad. Wie weet kunnen we wat maken vanuit de computerhoek? :lol: Passieve koeling misschien :mrgreen:

easy rider schreef:Klinkt in mijn oren gewoon zoals het moet.

Wat ook het geluid van de fan verminderd is het ding eens goed schoon maken. je moet hem er dan wel even af halen natuurlijk maar dat is een eitje.
Bij de vorige was het ook dat geluid, maar die was stuk dus was het praktisch altijd dat geluid. Aangezien de vin zelf ook nieuw is lijkt hij me niet al te vies, maar ik ga wel even kijken als ik de motorkap weer open heb!

Bart Jansema schreef:
Lohran schreef:Vanmiddag even een filmpje gemaakt. Moet zeggen dat je in de video de V8 roffel wat beter hoort dan in het echt. Maar toch hoor je nog duidelijk de viscofan, net voor de 3000tpm begint 'ie echt flink geluid te maken.

KLIKERDEKLIK
Dit is nog niks vergeleken bij mijn diesel die huilt er gewoon bij hahaha
Haha dan wordt het misschien tijd dat jij een nieuwe visco neemt :mrgreen:


Bedankt voor de reacties allemaal! Ik ga eerst nog dingen doen die belangrijker zijn (toplager begint het te begeven), maar mocht ik nog overstappen naar elektrisch laat ik het uiteraard weten.