E34Forum.nl

 #16491  door Coach
 
Ik heb een rare 'storing' bij de E36. Dat is een M50B25 automaat en bij koude start loopt ie als een oude Harley. Op 5 cilinders, dus. Na een paar seconden is het ook weer over, maar blijft raar. We hebben inmiddels een nieuwe bobine geplaatst omdat er een er erg slecht uit zag. Een dag ging het goed, maar nu doet ie het weer. Lijkt ook of ie bij stationair toerental op 5 cilinders gaat lopen, maar dat weet ik niet helemaal zeker. Het toerental blijft gewoon stabiel en als ik rij kan ik gewoon 'trappen' en niks aan de hand. Iemand enig idee? De bobines en LMM zijn al voorbij gekomen als mogelijkheid, maar loskoppelen van de LMM maakt geen verschil.
 #16501  door Theo
 
Even cryptisch gezegd: bij mij krijg je er zes voor twintig euro minder dan de totaalsom van zes nieuwe bij de dealer.

En voor 65 stuur ik ze met zijn allen nog op ook.
 #16502  door epmans
 
Heeft een (oude) Harley dan 5 cilinders??
 #16503  door Cees
 
bougies wisselen eventueel ook de bobine's
slangen op valse lucht controleren
de lucht balg tussen de lmm en gasklep ook ff goed controleren op lekkage
deze wil wel eens scheuren door droogte
succes met de zoektocht
 #16504  door Coach
 
Theo schreef:Even cryptisch gezegd: bij mij krijg je er zes voor twintig euro minder dan de totaalsom van zes nieuwe bij de dealer.

En voor 65 stuur ik ze met zijn allen nog op ook.
6 x 80 = 480 - 20 = 460 euro... + 65 verzendkosten = 525 euro? :shock:
 #16505  door Coach
 
epmans schreef:Heeft een (oude) Harley dan 5 cilinders??
Bijdehand...
 #16507  door epmans
 
Coach schreef: 6 x 80 = 480 - 20 = 460 euro... + 65 verzendkosten = 525 euro? :shock:

alsof deze niet bijdehand is :mrgreen:
je weet dat Theo van de zachte prijsjes is!

als je toch meerdere M50's hebt, is het misschien wel raadzaam sommige onderdelen op voorraad te hebben. Kun je direct aan je monteur overleggen om een storing uit te sluiten/ op te sporen. Ik weet hoe groot je schuurtje is, ik weet ook hoe groot je zolder is, het wordt tijd om een (dubbele) garage in je tuin te bouwen!
 #16508  door Coach
 
epmans schreef:
Coach schreef: 6 x 80 = 480 - 20 = 460 euro... + 65 verzendkosten = 525 euro? :shock:

alsof deze niet bijdehand is :mrgreen:
je weet dat Theo van de zachte prijsjes is!

als je toch meerdere M50's hebt, is het misschien wel raadzaam sommige onderdelen op voorraad te hebben. Kun je direct aan je monteur overleggen om een storing uit te sluiten/ op te sporen. Ik weet hoe groot je schuurtje is, ik weet ook hoe groot je zolder is, het wordt tijd om een (dubbele) garage in je tuin te bouwen!
Ik vermoed dat Theo het niet zo bedoeld, maar als ik z'n rekensommetje maak komt het toch echt op dat bedrag uit! :D

Het lijkt me inderdaad verstandig om zo'n voorraad aan te gaan leggen. Met die dubbele garage zou dit jaar begonnen worden, maar ja, tijd he... Straks maar een shoppen op MP voor een paar M50 blokken; kosten toch niks...