E34Forum.nl

 #16119  door Coach
 
Nou, Jurgen, laten we maar een afspraak maken dan om de E30 te poetsen. Is echt heel hard nodig met alle poetskrasjes en plekjes. Ik heb nog geen party tent gevonden voor als het regent, maar we moeten dan maar een droge dag uitkiezen.
 #16120  door MemphisBmw
 
Ok Patrick, zal je een PB sturen met mijn nummer erin! Kunnen we appen en idd hopen op een droge dag.
 #16220  door Coach
 
Nieuw bij de E30
Bagage afdekzeil
Afbeelding

Slot
Afbeelding

Buitentemperatuur sensor
Afbeelding

En binnenkort: M20B20! Compleet met cardan, diff, uitlaat, motorkabel en ecu. Motor loopt als een zonnetje en als een beest, dus dat is een behoorlijke upgrade.
Afbeelding
 #16227  door Coach
 
En met dit ding - via Theo gescoord - verandert je auto sowieso in een 6 cilinder, want dat staat er op.
Afbeelding
 #16242  door Jgpeggeman
 
Goed bezig weer..

Alleen vind ik een m20b20 niet echt een upgrade... Naar mijn mening is dit niet de moeite waard van het hermotoriseren...

Dan kun je nog beter voor een m50b20 gaan
 #16244  door Coach
 
Het gaat mij meer om het 6-cilinder gegeven en niet zozeer om de performance. Ik rij als een ouwe vent, dus mijn BMW's worden nooit echt tot het uiterste gedreven.
Bovendien ben ik er inmiddels wel achter dat de jacht op de M50 blokken voor de E30 volop is geopend. De prijzen beginnen bedrieglijk laag, maar stijgen rap als blijkt dat je er met een blok en bak alleen niet bent. Soms worden motorkabelboom en ecu nog wel meegenomen, maar zaken als cardan-as, schijfremmen, differentieel, uitlaat, tellerbak en carterpan worden vergeten in de berekening mee te nemen. En dan loopt het ineens snel op.
Tenslotte: de E30 was natuurlijk ook van huis uit uitgerust met de M20 en overbouwen is dan een stuk makkelijker. Alle motor- en aanbouwdelen passen één op één en - in het geval van de Touring - ombouw naar schijfremmen achter hoeft ook niet meer.
Kortom: ik ga met m'n kleine 2.0 hartstikke gelukkig worden in de Touring!
 #16250  door Ruck
 
Ik ZOU ook eerder een M50B25 kiezen, als je dan toch gaat ombouwen.. Meer een principekwestie denk ik :x

Als ik je verhaal lees snap ik je punt, goed is genoeg voor deze touring en als je meer een cruizer bent hoeft er geen 300pk op de achterwielen. (bijwijzenvanspreken)
Als je dan ook nog veel geld extra kwijt bent, voor dat kleine beetje meer..
 #16251  door JerunK
 
Alle tips als "ik zou een M50 nemen", want meer vermogen zijn, puur naar de cijfers kijkend, natuurlijk helemaal waar. Maar ik vraag me soms wel af of daarmee voldoende recht wordt gedaan aan de m20B20. Zijn de tipgevers vergeten hoe prachtig rustig zo'n blokje loopt, hoe lekker zo'n kleine 6-cylinder rijdt, hoe heerlijk sonoor dat blok uit de uitlaat klinkt. Kortom: goede keus Coach!
 #16252  door Jgpeggeman
 
ik ben persoonlijk erg anti m20b20.... Lepel er dan een lekkere m42 of m44 in! Dat rijd gewoon beter dan zo'n dikke 6 cylinder met te weinig vermogen
 #16253  door Theo
 
Van een viercilinder een zescilinder maken is gewoon altijd oké en als je een rijdende E30 met een 2 liter in de buurt hebt, dan is één op één overbouwen een leuke klus die goed te doen is.

Vergis je niet in de te maken kosten bij inbouw van een M50, 1500 ballen is niks.
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 15