E34Forum.nl

 #15895  door Coach
 
Deze Touring kwam ik tegen bij Fatih. Hij stuurde al wat foto's en ik dacht: "Kan altijd even gaan kijken". Toen ik 'm zag was ik gelijk helemaal verliefd. De kleur, de uitvoering. Maar, dan moest er eerst een andere auto wijken. De E34 en E36 staan niet ter discussie dus het moest toch de E30 worden. Die was via FB letterlijk binnen 5 minuten verkocht en ik kon Fatih bellen dat de Touring naar mij zou komen. De BBS velgen gaan er af en mijn 'Alpina's' komen er voor in de plaats. Daarnaast heb ik al een principe afspraak gemaakt om een motorswap te doen: van M40 naar M50B20.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

En met de "Alpina's"
Afbeelding
Afbeelding

Los van de gebruikelijke gebruikerssporen en flinke instapschade aan de bestuurdersstoel ziet de auto er nog keurig uit. Paar dingen die ik na moet (laten) kijken: CV werkt niet en wiellager linksachter. Hij is op de brug geweest en de monteur vond 'm er keurig netjes uitzien voor zijn leeftijd. De Edition uitvoering was de laatste serie E30's Touring met een speciaal pakket bestaande uit:
Afbeelding

Kortom: heel luxe dus!
Laatst gewijzigd door Coach op 09 aug 2016, 23:13, 1 keer totaal gewijzigd.
 #15899  door Theo
 
Leuk karretje, goeie kleur, leuke bekleding, ik ben gek op die edition stof.

Hij staat wat hoog op zijn poten, maar met een zware M50 voorin zou hij best eens naar een fraaie hoogte kunnen zakken. Inbouwen dat ding dus.

Leuk project, E30's zijn altijd leuk.
 #15901  door Ruck
 
Die wielen staan dik onder die touring :shock:
Wat Theo zegt, hoog op zn pootjes. Hij zal mooier staan als de engine swap heeft plaats gevonden.
Of wilde je hem zoiezo iets verlagen?
 #15902  door Coach
 
Thanks, guys. De bedoeling is sowieso om 'm voor te verlagen. Denk 40 mm of zou de auto dan als een plank rijden?
 #15903  door Theo
 
Zo te zien is hij nu 20mm verhoogd, 40 naar beneden zal best goed gaan denk ;)
 #15905  door Coach
 
Valt me nu pas op dat die standaard E30's allemaal zo hoog op hun poten staan. Heb even gekeken bij Fatih, maar idd.
 #15907  door epmans
 
De fotos zijn gemaakt na wielen wisselen, was ie al wel weer lekker ingeveerd???
 #15911  door Coach
 
epmans schreef:De fotos zijn gemaakt na wielen wisselen, was ie al wel weer lekker ingeveerd???
Ja hoor, maar hij zakt geen mm...
dannytouringE34 schreef:Mooie E30, zeker in deze kleur. Is 't "dunkelblau' ?
Mauritius blauw; is volgens mij eigenlijk een E36 kleur
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 15