Hallo mensen,
Ik ben Gerrit en ben net zoals jullie allemaal een BMW liefhebber. Ik kom uit het noorden van Friesland en heb als winterauto een E34 520i uit '95 op de kop kunnen tikken voor een zacht prijsje. Deze auto wil ik voor de winter rijklaar hebben, zodat mijn E39 M5 kan stallen. Jullie zullen het natuurlijk zonde vinden dat ik een E34 het zout in jaag, maar ik ben bezig om de auto te behandelen zodat deze iets meer weerstand heeft tegen dit rare witte spul.
Wij hebben in de schuur van mijn ouders een hefbrug staan met veel gereedschap, waardoor wij thuis lekker ongestoord kunnen sleutelen.
Ik vind het interessant om andere verhalen over BMW's te lezen en ben daarom ook een lid op het BimmerPortal forum. Echter zitten daar nauwelijks E34-leden en kwam dit forum tegen toen ik wat informatie op zat te zoeken.
Dan eerst maar wat plaatjes bij de praatjes. Dat hoort erbij natuurlijk .
Aangezien de APK de volgende dag zou verlopen, meteen tijdens de overname laten schorsen. Helaas dan ook nog nauwelijks mee gereden
Enkele afkeurpunten:
- Alle remleidingen (eigen onderzoek wees uit dat deze goed zijn, de actieve koolstoffilterleiding is wel geroest)
- Stuurhuis heeft teveel speling
- Schokbreker voor lekt olie (inmiddels vervangen, beide aan de voorkant)
- Aantal vacuumslangen zijn lek (de luchtinlaatslang zat een dikke scheur in, is inmiddels vervangen, de rest lijkt nog goed)
- Bussen versleten in het subframe (Nieuwe Meyle HD reactiestangen geplaatst)
Punten die ik zelf nog goed wil hebben:
- Rechter koplamp vervangen, door water is de schaal van de lamp gaan roesten (inmiddels vervangen)
- Andere tellerbak. (geeft teveel toeren aan, schijnt eens vervangen te zijn voor een 4-cyl exemplaar)
- In het voorruit passagierszijde zit een scheur. Deze wil ik dan ook graag vervangen, maar moet nog even kijken naar de mogelijkheden.
- Volgens mij is de temperatuursensor buiten stuk/slecht contact. Hier ook even naar kijken.
- Alle vloeistoffen checken/vervangen.
Thuis naast zijn broertje
Binnen, wat neemt zo'n 5 serie een ruimte in beslag
Mooie halflederen interieur
Achterbank
De 6 in lijn
Helaas is de buitenkant niet zeer netjes. Twee deuken bij de achterklep en rondom wel wat krasjes. Eerst maar eens rijdend de weg op, dan eens zien naar het exterieur.
De opties:
S240A Leather steering wheel
S243A Airbag for front passenger
S273A BMW light-alloy wheel star spokes 43
S314A Door mirror drivers lock, heated
S339A Shadow-Line
S401A Lift-up-and-slide-back sunroof, electric
S410A Window lifts, electric, front
S423A Floor mats, velours
S428A Warning triangle and first aid kit
S464A Ski bag
S472A Armrest, front, driverpassenger
S494A Seat heating driverpassenger
S498A Headrests, rear, mechanically adjustable
S510A Headlight aim control
S520A Fog lights
S556A Outdoor temperature indicator
S564A Interior light package
S669A Radio BMW Business RDS
S720A Edition ZD
S773A Fine wood trim
L801A National version GermanyAustria
S900A Electronic immobilizer
Ik ben Gerrit en ben net zoals jullie allemaal een BMW liefhebber. Ik kom uit het noorden van Friesland en heb als winterauto een E34 520i uit '95 op de kop kunnen tikken voor een zacht prijsje. Deze auto wil ik voor de winter rijklaar hebben, zodat mijn E39 M5 kan stallen. Jullie zullen het natuurlijk zonde vinden dat ik een E34 het zout in jaag, maar ik ben bezig om de auto te behandelen zodat deze iets meer weerstand heeft tegen dit rare witte spul.
Wij hebben in de schuur van mijn ouders een hefbrug staan met veel gereedschap, waardoor wij thuis lekker ongestoord kunnen sleutelen.
Ik vind het interessant om andere verhalen over BMW's te lezen en ben daarom ook een lid op het BimmerPortal forum. Echter zitten daar nauwelijks E34-leden en kwam dit forum tegen toen ik wat informatie op zat te zoeken.
Dan eerst maar wat plaatjes bij de praatjes. Dat hoort erbij natuurlijk .
Aangezien de APK de volgende dag zou verlopen, meteen tijdens de overname laten schorsen. Helaas dan ook nog nauwelijks mee gereden
Enkele afkeurpunten:
- Alle remleidingen (eigen onderzoek wees uit dat deze goed zijn, de actieve koolstoffilterleiding is wel geroest)
- Stuurhuis heeft teveel speling
- Schokbreker voor lekt olie (inmiddels vervangen, beide aan de voorkant)
- Aantal vacuumslangen zijn lek (de luchtinlaatslang zat een dikke scheur in, is inmiddels vervangen, de rest lijkt nog goed)
- Bussen versleten in het subframe (Nieuwe Meyle HD reactiestangen geplaatst)
Punten die ik zelf nog goed wil hebben:
- Rechter koplamp vervangen, door water is de schaal van de lamp gaan roesten (inmiddels vervangen)
- Andere tellerbak. (geeft teveel toeren aan, schijnt eens vervangen te zijn voor een 4-cyl exemplaar)
- In het voorruit passagierszijde zit een scheur. Deze wil ik dan ook graag vervangen, maar moet nog even kijken naar de mogelijkheden.
- Volgens mij is de temperatuursensor buiten stuk/slecht contact. Hier ook even naar kijken.
- Alle vloeistoffen checken/vervangen.
Thuis naast zijn broertje
Binnen, wat neemt zo'n 5 serie een ruimte in beslag
Mooie halflederen interieur
Achterbank
De 6 in lijn
Helaas is de buitenkant niet zeer netjes. Twee deuken bij de achterklep en rondom wel wat krasjes. Eerst maar eens rijdend de weg op, dan eens zien naar het exterieur.
De opties:
S240A Leather steering wheel
S243A Airbag for front passenger
S273A BMW light-alloy wheel star spokes 43
S314A Door mirror drivers lock, heated
S339A Shadow-Line
S401A Lift-up-and-slide-back sunroof, electric
S410A Window lifts, electric, front
S423A Floor mats, velours
S428A Warning triangle and first aid kit
S464A Ski bag
S472A Armrest, front, driverpassenger
S494A Seat heating driverpassenger
S498A Headrests, rear, mechanically adjustable
S510A Headlight aim control
S520A Fog lights
S556A Outdoor temperature indicator
S564A Interior light package
S669A Radio BMW Business RDS
S720A Edition ZD
S773A Fine wood trim
L801A National version GermanyAustria
S900A Electronic immobilizer
Laatst gewijzigd door Blackthunder op 24 jan 2017, 17:45, 1 keer totaal gewijzigd.
BMW E34 520i '95
BMW E39 M5 '00
BMW E39 M5 '00