E34Forum.nl

Stel je even voor aan de andere E34 liefhebbers op dit forum.
 #21563  door Blackthunder
 
BMW vandaag voor de keuring gehad. Helaas rechtsachter een veer gebroken. Hij moet binnen twee weken afgemeld worden, dus heeft iemand nog een setje achterveren (normale, geen verlagingsveren) voor een 520i?
Anders bestel ik binnenkort een nieuwe set. Iemand aanraders?

Of zouden jullie gewoon gaan voor 1 veer? Zou mij niks verbazen dat de andere zijn beste tijd ook wel heeft gehad en de volgende keer stuk gaat.
 #21564  door I///M-fan
 
Zelf zou ik áltijd beide veren vervangen. Mocht je een goede gebruikte kunnen krijgen dan kun je geld besparen.

Als je de schokdempers/veren uit elkaar gaat halen zul je beslist meer dingen tegen komen die je dan het beste meteen in orde kunt maken.

Denk (als je het zelf doet) aan veren spanners, anders wordt het gevaarlijk!
 #21565  door Blackthunder
 
Yes, en daarom vraag ik hier eerst even. Als niemand een set heeft, moet ik verder online even zoeken. Maar mijn vaste webshops hebben óf geen veer, óf niet duidelijk omschreven welk model en zijn 100 euro per stuk.

Als ik meer dingen tegen kom, wordt het genoteerd, maar eerst maar APK afgemeld hebben, zoeken we dan nog eens een moment om het een en ander te verbeteren. Er staat namelijk nog wat op mij te wachten die tijd nodig heeft.

En veerspanners komt zeker goed! Heb ook de voorste schokdempers vervangen met onze eigen veerspanners, dus dat moet geen probleem opleveren.
 #21571  door Blackthunder
 
In principe hoeft alleen de veer vervangen te worden, maar het is een beetje lastig om te ontdekken welke maat e.d.

Daarom neem ik eerst Ivo zijn achterste veerpoten over, kijken wat dat doet.
Bedankt voor de reacties allen.
 #21572  door epmans
 
Heb ook wel enkele en sets beschikbaar.

Je komt met alles door de keuring maar als je nou toevallig al mtech hebt, zou het mooist zijn om ook weer mtechs er terug onder te krijgen. Heb zelfs al eens een standaard e34 achterpootje onder e32 gezet om maar geldie keuring te krijgen, ze zien toch niet dat ie net iets dunner is :)
 #21573  door Blackthunder
 
Haha, dat is natuurlijk ook mogelijk. Ik ben er voor om mijn E34 zo origineel mogelijk te houden. Alhoewel een Mtech mooi is rondom, wil ik dat niet doen :).

Hoop dat Ivo zijn set kan opsturen, anders hoor je nog van mij Epmans.

Edit: de monteur zei dat de laatste drie ringen blauw zijn, is dat ook iets om op te letten?
 #21684  door Blackthunder
 
Inmiddels is de auto afgemeld op de veerpoten die ik van Ivo heb overgenomen.
De auto voelt is strakker en stugger aan, met de oude veerpoten deinde de auto wat meer na.

Kunnen we weer een jaartje cruisen! 8-)
 #21696  door Ruck
 
Netjes! Heerlijk gevoel is dat hè 8-)
 #21697  door epmans
 
Blackthunder schreef: Kunnen we weer een jaartje cruisen! 8-)
Als je dit heel letterlijk meent, dan raad ik je aan in de komende jaar alles nieuw aan te schaffen zodat je behalve de volgende keuring maar ook komende jaren hier geen omkijken naar hebt. Zal vast geweldig rijden.
  • 1
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9