E34Forum.nl

 #15978  door Speedy
 
Zo we zijn al weer wat kilometers verder met de E38. Inmiddels zijn de de half miljoen gepasseerd. BIj warme motor had de bak problemen met terug schakelen. Bij uitlezen kwam een aantal storingen naar voren. Ook een twee tal storingen in de bak. Als ik volgas gaf ij warme motor trok ik nog trager op dan een klein boodschappen wagentje. Rij je dan met je 2.8... :oops: :oops:

Ook kwam er een motor storing uit. Na wat schermen door gegaan te zijn. Blijkt het signaal van de nokkenas sensor niet aannemelijk te zijn.. ook verbruikt hij olie. We hebben tot nu toe de complete carter ventilatie vervangen. En ook een andere nokken as sensor geplaatst.

En wat blijkt. De storingen (op geluid na) zijn uit de bak verdwenen. als ik hem nu indruk dan gaat hij er als een raket vandoor.
Ook hebben we de PDC in de voor en achterdemper is weer werkende. Er was na wat onderzoek een unloader relais defect.
 #15979  door Bart Jansema
 
Mooi werk!
 #15981  door Ruck
 
Als ik dit zo lees, moet dat echt een lekkere gevoel zijn. Hij rijd weer als een zonnetje... ofja een raket dus :D
Blijft een mooi stijlvol model die E38 8-)
 #15984  door Speedy
 
Het is maar een 2.8. Echter verbaast mij wel wat de wagen toch lekker soepel rijd. je merkt totaal niet dat het ledig gewicht 1675kg is.
En met de bak in storing rijd ik 1 op 8,6. ik ben nu bijna weer leeg in de tank achter in en zou nu al boven de 1 op 8,8 zitten.
 #16854  door Speedy
 
Weer even een update. Paar dagen terug rij ik al cruisend over de snelweg. laat me gas los en hoor een flinke zware brom.. uhoh. (er was al een geluid sedert aanschaf) Gestopt op de afrit en kijken. Rook bij het Diff. Dat hoort niet. Toeval wil dat ik even ervoor een diff van een e36 had toegezegd aan een kennis van me in Monster. Nadat hij hoorde dat de mijne het einde der rijden had bereikt zei hij. Jullie gaan van de week een e38 halen in Neer. Haal daar de diff maar onder vandaan. Hiermee was het diff van de e36 dus betaald. :mrgreen:

Aangekomen in het heden.

Na gister de Diff onder de donor auto weg hebben gehaald. Vandaag de Diff gewisseld onder mijn 728.

Afbeelding
Werd laat in de ochtend gebeld door mijn maatje. hij was met een e39 onderweg naar me. Hij zou deze van de trailer halen en dan mijn 7 er op zetten.

Afbeelding

Na wat geschuif met auto's de 7er op de brug gezet en begonnen met los maken. Maatje ging ondertussen de e39 weer ophalen.

Afbeelding
Na wat pielen en kantel werk uiteindelijk de defecte diff er onder vandaan gehaald. de aandrijf zijde was niet meer met de hand te draaien. Moest en flinke tang er bij pakken omdat ik één moertje net niet los kon maken bij de aandrijf as. Ook zat het diff in zijn geheel een stuk vaster dan bij de donor 7.


Intussen was me maatje weer terug. En hebben we na een bak koffie de diff uit de donor onder de wagen gezet. Na de boel gecontroleerd te hebben wagen van de brug af. en proefrit. En mijn vermoedens waren juist. Al vanaf het begin aangegeven dat het geluid bij het diff zat. Dit is nu weg. Wat een stilte. Er vallen nu wat andere dingen op als je in de 7 zit :P

Ik heb ook weer een goede deal kunnen maken met de eigenaar van de donor 7. Onder andere kachel kraan, deur grepen, orginele Xenon koplampen, Flink wat bord gereedschap en een af fabriek afneembare trekhaak. voor weinig kunnen overnemen. Ik had al een trekhaak liggen. Maar deze kan ik zo aansluiten op de originele kabelboom achterin.
Laatst gewijzigd door Speedy op 26 aug 2016, 20:59, 1 keer totaal gewijzigd.
 #16855  door Bo652
 
Goed geregeld en fijn dat de 7 nu heerlijk stil is. :D
 #16856  door ivo
 
Dat zijn altijd de leuke verhalen zo, nu lekker rijden weer!
 #16857  door Machiel
 
Goed geregeld! En een E38 is trouwens echt mooi, zeg! Mooie lijn zit erin. Hoe anders rijdt die als een E34?
 #16861  door Speedy
 
Heel anders :) Ik heb echt moeten wennen aan de breedte van de wagen. En tja net wat stiller en ondanks het maar een 2.8 is met zijn 1775 kilo best vlot :D
 #20822  door Speedy
 
Zo weer even een update.
Aangezien een audi me blijkbaar erg aardig vond heeft hij de 7 vanachter een kusje gegeven. Gevolg schade aan de bumper en deels onder het linker achterlicht. Schade bij de audi. Koplamp, plaatwerkschade aan bumper, zijscherm en motorkap.

Boel is inmiddels getaxeerd. Echter in het rapport is alleen maar de bumper opgenomen. En zou het geheel op 500 euro komen. Ik heb inmiddels via rechtsbijstand bezwaar op het rapport laten maken. Dus wordt weer even afwachten.
Ook heb ik inmiddels een voorscherm achterklep en achterbumper in kleur weten te krijgen. Moest er wel een stukje voor rijden. En dan vragen jullie zich af een bumper in een 7er? Nee inmiddels ook een afneembare trekhaak gemonteerd. Met de daarbijbehorende kabelboom en module. Achterklep en bumper zijn inmiddels al geplaatst. Ergede me dood aan de lelijke plek van de aanrijding.
Ook zit er een kapje op om het gat in de bumper af te dichten als er geen trekhaak op zit.
Verder nog een aftermarket windows ce radio gekocht (tweede hands) alleen zit nog te wachten op een kabelboom aangezien in de huidige meer schade is aangericht dan nodig was.

Ook zijn er nieuwe voorveren en dempers binnen. Ergens volgende week gaat de voorkant 4cm naar beneden. Ik word nu al een x7 bezitter genoemd. :D