GijsJUH schreef:
Maar waar ik eigenlijk mee begon is denk ik het meest belangrijk om voor jezelf even in te vullen; Wat verwacht je er exact van?
En wat eigenlijk nog véél belangrijker is, maar door bijna iedere zwaar onderschat word; Wat voor een banden zitten er onder de auto, en in welke staat zijn die (en dan gaat het niet om hoeveel mm profiel, maar over de staat van het rubber)?
Dank voor je verhaal! Wat ik er van verwacht? Ik ben nog nooit vol in de ankers gegaan met mijn 525. Dus ik zou het nog niet weten hoe en wat me te wachten staat.
Ik heb met een van mijn vorige auto's bij 200 een keer flink moeten remmen, daarna waren de schijven krom. Ik ga er niet vanuit dat dit bij elke schijf gebeurd natuurlijk. Heb er dus liever degelijk spul op zitten.
Nu kwam ik dus ook een stuk tegen van Theo, aangezien ik mijn remmen toch wil vervangen. Lijk het me wel slim om eens te vragen naar het ombouwen, wat de mogelijkheden zijn, wat zijn de kosten, is het plug & play?
Als je een beetje rond kijkt op sites. Ben je al snel klaar tussen de 200 - 300 euro (even niet naar merk kijkende) compleet met alle beugeltjes en slijtage setje.
Nou was mijn idee, als het dus een paar honderd euro duurder word. zou ik het nog best te doen vinden.
Iemand ooit gehoord van Brakemax. net een complete set rondom samengesteld voor de M 3.8. Was ik ook 1500 kwijt..
zonder klauwen ...
Ik vind het ook moeilijk te zeggen, wat het mag kosten. Het gevoel bepaald meer of ik het de moeite vind of niet.
Als ik na ga dat ik nog geen 2500 heb betaald voor m'n e34, vind ik het een kromme gedachte dat ik er dan minimaal 1500 remmen onder gooi.
De banden onder de auto was ik zeker niet vergeten en idd ook zeker goed om naar te kijken, als je er ook zoon dure schijven, klauwen en blokken onder gooit.
Heb er nu redelijke banden onder liggen. maar daar word een vervangende set incl. velgen voor gezocht.
Het blijft denk ik een moeilijke kwestie. Ik wil best m'n portemonnee trekken voor kwaliteit, maar niet 3 a 4 x de prijs van een standaard set.
Misschien dat we deze discussie ook beter kunnen bewaren voor de meeting.
E34 525i Touring Handbak
Smoke Tyres, No Drugs
Wees braaf, kun je niet braaf zijn. Wees dan voorzichtig
Ik ben sterker dan een luchtsleutel!