E34Forum.nl

 #14975  door 6eamer
 
Hoi, heb nog veel remklauwen liggen en wil van het weekend wel even voor je kijken of ik nog een set remklauwen kan samenstellen, neem aan dat je voor en achter zoekt of is alleen voor ook goed want die heb ik zeker (3 setjes). hoef er geen hoofdprijs voor te hebben maar je moet wel rekenen op bijkomende kosten van een revisieset; althans dat is mijn advies (naast het onluchten en nieuwe remvloeistof).

Wat eerder al werd geschreven kan ik beamen, tot een paar jaar terug waren ze ongeveer een geeltje per stuk en toen heb ik er veel van E32 gekocht om mijn zandstraalkist eens uit te proberen; nog steeds niet gedaan maar misschien is dit een leuk moment.
O ja, woon in Friesland en jij in Deurne (bij Helmond) dus wellicht wordt het allemaal wat moeilijk, maar als je kan, ben je welkom.

Een andere tip die al eerder werd gegeven kan ik onderschrijven, (via de Scooby club jongens die op het circuit racen) Hawk remblokken, echt een groot verschil; groter dan grotere remmen met standaardblokken.
 #14982  door Frank87
 
Het aanpassen van je remmen (los van blokken en schijven) gaat gemakkelijk 250 euro kosten. Je moet al 4 klauwen van iemand kopen en dat zal in een gunstig geval 100 euro zijn. Dan heb je nog eens 4 sets nodig om iedere klauw te reviseren en daar komt ook wat straal en spuitwerk bij kijken (= tijd of geld).

Dan moeten er nog eens 4 schijven en blokken op.

Wellicht is het beter gewoon de klauwen te behouden en de ATE Powerdisc te pakken. E.v.t. met de Hawk blokken zoals eerder werd genoemd. Dat is allemaal leverbaar en past meteen. Voorkomt een hoop gedoe.
 #14983  door Ruck
 
6eamer schreef:Wat eerder al werd geschreven kan ik beamen, tot een paar jaar terug waren ze ongeveer een geeltje per stuk en toen heb ik er veel van E32 gekocht om mijn zandstraalkist eens uit te proberen; nog steeds niet gedaan maar misschien is dit een leuk moment.
O ja, woon in Friesland en jij in Deurne (bij Helmond) dus wellicht wordt het allemaal wat moeilijk, maar als je kan, ben je welkom..
Dit is idd wel een eind uit de richting, al kan ik op het werk wel zelf de spullen stralen en evt. spuiten.
Frank87 schreef:Het aanpassen van je remmen (los van blokken en schijven) gaat gemakkelijk 250 euro kosten.
Niet als ik die van het Duitse forum overneem, maar mijn Duits is helaas behoorlijk slecht :x
Frank87 schreef: Wellicht is het beter gewoon de klauwen te behouden en de ATE Powerdisc te pakken. E.v.t. met de Hawk blokken zoals eerder werd genoemd. Dat is allemaal leverbaar en past meteen. Voorkomt een hoop gedoe.
Dit was idd mijn plan na de meeting. Mocht er niemand zijn die me kan helpen of die me kan af of aanraden om het Duitse spul over te nemen. Dan worden het powerdisc's met kera blokken.
 #15790  door Ruck
 
Nou EINDELIJK is het dan zover, we mogen gaan bestellen :P

Wat - Powerdisc's i.c.m. Keramische blokken. (E34 525i M50, GEEN ombouw dus)
Merk - ? Noem eens wat ?
Waar - dat is misschien nog wel de belangrijkste vraag.

Jullie weten vast wel een site, waar de prijzen & de levertijd aangenaam zijn.

Alvast bedankt :D
 #15818  door Ruck
 
Iemand een idee misschien?? :roll: Of gewoon naar de auto materialen handel?
Frank87 schreef:wellicht is het beter gewoon de klauwen te behouden en de ATE Powerdisc te pakken. E.v.t. met de Hawk blokken zoals eerder werd genoemd. Dat is allemaal leverbaar en past meteen. Voorkomt een hoop gedoe.
Dit leek me mamelijk de beste optie

Nu alleen de vraag, wat, waar en hoe duur?
 #15837  door Ruck
 
Thnx ik ga eens snel neuzen op deze site! :D
 #15839  door Ruck
 
Als iemand mij (onder voorbehoud natuurlijk) kan bevestigen dat dit lijstje bij elkaar past op mijn touring? :roll: (iets met onzekerhied enz.. :lol: )

De schijven

Powerdisc geventi. Voor

Powerdisc Massief Achter

Blokken

Ferodo Blokken Voor

Ferodo Blokken Achter

Motage Materiaal

Montage klemmen voor

Montage klemmen Achter

Is er iets wat ik vergeten ben? Of juist overrated is? Wat ik echt wel in de gaten moet houden? Dan hoor ik dat graag! :)
 #15843  door ivo
 
Alles is passend voor de touring van je.
Alleen die klemmen hergebruik ik altijd, nieuwe zie ik niet perse het nut van in.
Ik zou eerder de geleiders vervangen van de remklauw dan die klemmen, nr 8 en nr 14 op dit plaatje (vooras):

http://de.bmwfans.info/parts-catalog/E3 ... ar_sensor/" onclick="window.open(this.href);return false;


Daarnaast ben ik personlijk niet te spreken over Ferodo, heb deze een paar jaar geleden gehad en geen goede ervaringen mee.
Wellicht in de tussentijd verbeterd maar dat weet ik niet.
Dan zou ik eerder ook de bijpassende ATE blokken pakken of bijv. Jurid.
 #15844  door Ruck
 
Ja die klemmen zijn miss wat overbodig. Goed is goed.

Die Jurid staan niet op winparts punt nl.
Zou ATE zelf geen goede blokken hebben? Of een ander merk wat ze daar verkopen?