E34Forum.nl

 #14157  door lijstenmakertje
 
Goedenavond,

De portierruit (bestuurderszijde) wil niet meer soepel op en neer. Ik heb de deurbekleding eraf gehaald en vastgesteld dat de ruit aan de achterzijde (B stijl) uit zijn houder glijdt.
Ik heb hem er weer in gedrukt, dan gaat hij -bijna- goed omhoog om op het laatste moment er toch weer uit te schieten.

Het systeem werkt naar behoren, zo te zien is er niets verbogen en de motor loopt soepel. Mijn idee is om de ruit opnieuw vast te lijmen in de houder. Maar misschien hebben jullie een beter idee.

En waar zou ik mee moeten lijmen? Ik kan me voorstellen dat ik hem eerst moet ontvetten (de ruit en de houder) met bijvoorbeeld remmenreininger en dan opnieuw moet lijmen. Maar waar
doe je dat mee?

Hoor graag jullie suggesties.


Groet,

Coen.
 #14158  door Coach
 
Afbeelding

Denk dat het handig is als je aangeeft waar hij los schiet. Sommige delen zijn niet zomaar te lijmen, maar moeten vervangen worden.
 #14163  door Speedy
 
Mocht je onverhoopt een nieuwe ruit nodig hebben. ik heb er genoeg liggen.

Kijk ook even naar nummer negen welke op de tekening staat bij Coach zijn reactie. die willen nog wel eens breken.
 #14167  door epmans
 
Als het nr 9 is (een wit glijblokje) koop die dan nieuw. Je hebt de boel nu toch open liggen en vervang dan evt ook die andere in deze deur. Daarna weer flink invetten zodat het lekker glijdt.
 #14178  door lijstenmakertje
 
Nummer 9 herken ik niet direct.

De ruit is aan de onderzijde voorzien van 2 aluminium profielen die, middels een glijblokje (nr 9?) in het systeem kunnen glijden zodat de ruit omhoog en omlaag kan.

Het alu profiel aan de achterzijde, dus het dichts bij de B-stijl is los van het glas. Als de ruit onderin staat kan ik hem er in drukken, maar zodra de ruit bijna bovenin is komt het profiel weer los van de ruit, en gaat de ruit scheef. Het is ooit gelijmd geweest, zowel in het voorste als het achterste aluprofiel zit een zwarte lijmkit. de voorste zit gewoon vast, de achterste dus niet.

Het systeem loopt op zich prima, voldoende gesmeerd enz. alleen laat het profiel los van de ruit. Wat denken jullie? lijmen of een andere ruit?
 #14183  door Speedy
 
Ik denk dat je aan een andere ruit moet. je kan proberen te lijmen. Maar ik weet niet of het gaat werken.
Weet niet waar je vandaan moet komen maar ik heb er een aantal in Delft liggen.
 #14185  door Theo
 
Wat Speedy zegt. Het gebeurt vrijwel nooit dat de ruit los laat van de houder. Ander ruitje erin en je bent klaar.

Lijmen zal best kunnen, maar de kans dat het weer los breekt is groot.
Laatst gewijzigd door Theo op 04 apr 2016, 13:42, 1 keer totaal gewijzigd.
 #14194  door Speedy
 
Heb hem gelezen inderdaad.