E34Forum.nl

 #13435  door Lohran
 
Al sinds dat ik 'm heb heb ik 'last' van wat elektronische storingen. Aangezien het het rijden verder niet beïnvloedt heb ik eerst wat belangrijkere dingen laten uitvoeren. Maar inmiddels wil ik er wel wat aan doen! Misschien hebben jullie nog tips.

Defecte lichten volgens tellerbak
Ook ik heb last van de verschillende meldingen dat m'n verlichting stuk is, maar alles werkt naar behoren. Met Epmans hebben we 3 andere LKM's geprobeerd (waaronder diegene uit zijn auto, die goed werkt) en dat mocht niet baten. De kabelboom van de achterklep is wel flink gehavend bij het scharnier en heb nog niet geprobeerd de stekkertjes van de koplampverstelling af te halen.

Check control errors
In de tellerbak kreeg ik ook de check control error, samen met dingen als waschwasser, niveauregeling, oliestand van de stuurbekrachtiging, etc. Dit lijkt niet meer te zijn gebeurd sinds ik met Epmans de CCM heb vervangen.

OBCIV werkt niet, BC hendel ook niet
De OBC geeft wel licht, maar het doet verder niks. De OBC zelf werkt prima, want deze heb ik getest in Epmans' auto. De BC hendel doet ook niks, zie dus geen menu of iets dergelijks in de tellerbak. Wel heb ik een keer gehad dat de gong afging toen ik over de 170km/h ging (en dit stond dus in de tellerbak). Maar dat is een paar keer gebeurd en inmiddels doet 'ie dat niet meer.

Knipperlicht error
In de tellerbak gaat meestal (niet altijd) ook het lampje van de alarmlichten branden als ik alleen de knipperlicht aandoe (zie foto). Ook gaat de balk met de servicebeurt indicator na een paar seconden uit na het starten (hoort dat?).

Afbeelding

En ja, het lampje achter de kilometerstand is stuk ;)
 #13440  door ivo
 
Lohran schreef: Defecte lichten volgens tellerbak
Ook ik heb last van de verschillende meldingen dat m'n verlichting stuk is, maar alles werkt naar behoren. Met Epmans hebben we 3 andere LKM's geprobeerd (waaronder diegene uit zijn auto, die goed werkt) en dat mocht niet baten. De kabelboom van de achterklep is wel flink gehavend bij het scharnier en heb nog niet geprobeerd de stekkertjes van de koplampverstelling af te halen.
Stekkers LWR eraf halen, vaak zorgen de piekspanningen bij stellen/verdraaien voor problemen in de check control.
Eerst eraf halen en kijken wat ie doet daarna. Kabelbreuk werkt echter ook tegen je...
Lohran schreef: Check control errors
In de tellerbak kreeg ik ook de check control error, samen met dingen als waschwasser, niveauregeling, oliestand van de stuurbekrachtiging, etc. Dit lijkt niet meer te zijn gebeurd sinds ik met Epmans de CCM heb vervangen.
Zie boven, hangt vaak samen met de koplamphoogteregeling.
Printplaat van de CCM geeft soms problemen.
Lohran schreef: OBCIV werkt niet, BC hendel ook niet
De OBC geeft wel licht, maar het doet verder niks. De OBC zelf werkt prima, want deze heb ik getest in Epmans' auto. De BC hendel doet ook niks, zie dus geen menu of iets dergelijks in de tellerbak. Wel heb ik een keer gehad dat de gong afging toen ik over de 170km/h ging (en dit stond dus in de tellerbak). Maar dat is een paar keer gebeurd en inmiddels doet 'ie dat niet meer.
Melding boven de 170km/h is vrijwel zeker van de niveauregeling, dan geeft ie uit veiligheidsoverwegingen deze melding.
CCM kan oorzaak hebben, slecht snelheidssignaal of weer die stelmotoren.
OBC even uitwisselen met een andere in jouw auto. Kijken of probleem blijft.
Lohran schreef: Knipperlicht error
In de tellerbak gaat meestal (niet altijd) ook het lampje van de alarmlichten branden als ik alleen de knipperlicht aandoe (zie foto). Ook gaat de balk met de servicebeurt indicator na een paar seconden uit na het starten (hoort dat?).
Dat is de controlelamp van de richtingaanwijzer van de aanhanger/caravan. Heb je een (af-fabriek) trekhaak?
Die weergave en melding is verplicht in (sowieso) Duitsland en enkele andere EU landen als je een trekhaak hebt.
Lohran schreef: En ja, het lampje achter de kilometerstand is stuk ;)
Maak 'm dan! :D
 #13442  door Lohran
 
Lohran schreef: Defecte lichten volgens tellerbak
Ook ik heb last van de verschillende meldingen dat m'n verlichting stuk is, maar alles werkt naar behoren. Met Epmans hebben we 3 andere LKM's geprobeerd (waaronder diegene uit zijn auto, die goed werkt) en dat mocht niet baten. De kabelboom van de achterklep is wel flink gehavend bij het scharnier en heb nog niet geprobeerd de stekkertjes van de koplampverstelling af te halen.
ivo schreef: Stekkers LWR eraf halen, vaak zorgen de piekspanningen bij stellen/verdraaien voor problemen in de check control.
Eerst eraf halen en kijken wat ie doet daarna. Kabelbreuk werkt echter ook tegen je...
Ja moet ik nog steeds doen, maar zit op een rot plek! :mrgreen: Kijken of ik volgende week er tijd voor heb, moet weer voor wat dagen weg.

Lohran schreef: Check control errors
In de tellerbak kreeg ik ook de check control error, samen met dingen als waschwasser, niveauregeling, oliestand van de stuurbekrachtiging, etc. Dit lijkt niet meer te zijn gebeurd sinds ik met Epmans de CCM heb vervangen.
ivo schreef: Zie boven, hangt vaak samen met de koplamphoogteregeling.
Printplaat van de CCM geeft soms problemen.
Ja die CCM heb ik dus vervangen en het lijkt nu nog goed te gaan! Heb nu alleen nog errors van de verlichting gezien.
Lohran schreef: OBCIV werkt niet, BC hendel ook niet
De OBC geeft wel licht, maar het doet verder niks. De OBC zelf werkt prima, want deze heb ik getest in Epmans' auto. De BC hendel doet ook niks, zie dus geen menu of iets dergelijks in de tellerbak. Wel heb ik een keer gehad dat de gong afging toen ik over de 170km/h ging (en dit stond dus in de tellerbak). Maar dat is een paar keer gebeurd en inmiddels doet 'ie dat niet meer.
ivo schreef: Melding boven de 170km/h is vrijwel zeker van de niveauregeling, dan geeft ie uit veiligheidsoverwegingen deze melding.
CCM kan oorzaak hebben, slecht snelheidssignaal of weer die stelmotoren.
OBC even uitwisselen met een andere in jouw auto. Kijken of probleem blijft.
Ah ok, die melding ook niet meer gehad (over niveauregeling) sinds andere CCM.
OBC heb ik dus uitgewisseld, deze werkt wel goed in Epmans auto. Een andere OBC werkte ook niet in mijne, dus zit dieper helaas.
Lohran schreef: Knipperlicht error
In de tellerbak gaat meestal (niet altijd) ook het lampje van de alarmlichten branden als ik alleen de knipperlicht aandoe (zie foto). Ook gaat de balk met de servicebeurt indicator na een paar seconden uit na het starten (hoort dat?).
ivo schreef: Dat is de controlelamp van de richtingaanwijzer van de aanhanger/caravan. Heb je een (af-fabriek) trekhaak?
Die weergave en melding is verplicht in (sowieso) Duitsland en enkele andere EU landen als je een trekhaak hebt.
Ik heb een afneembare trekhaak inderdaad, volgens mij af-fabriek. Dat zou dan dezelfde oorzaak hebben als de andere lamp errors? Dus of de koplampstelmotortjes of de kabelboom?
Lohran schreef: En ja, het lampje achter de kilometerstand is stuk ;)
ivo schreef: Maak 'm dan! :D
Sssssssst! Dacht als iets van de errors misschien van de tellerbak zelf afkomt (niet werkende OBC bijvoorbeeld) kan ik dat beter combineren :D
 #13446  door epmans
 
Gisteravond merkte ik op dat bij mij de tankmeter niet meer wordt verlicht, dus ik moet t zelfde kunstje doen, ik zal wel achter een paar lampjes aan gaan. Nu heb ik ook nog losse tellerbakken waar ze uit kunnen geroofd maar overweeg toch wat nieuwe te kopen.
 #13447  door ivo
 
Lohran schreef:
ivo schreef: Dat is de controlelamp van de richtingaanwijzer van de aanhanger/caravan. Heb je een (af-fabriek) trekhaak?
Die weergave en melding is verplicht in (sowieso) Duitsland en enkele andere EU landen als je een trekhaak hebt.
Ik heb een afneembare trekhaak inderdaad, volgens mij af-fabriek. Dat zou dan dezelfde oorzaak hebben als de andere lamp errors? Dus of de koplampstelmotortjes of de kabelboom?
Nee dat hoort zo, hoef je niet te veranderen is orgineel :D
 #13451  door Lohran
 
epmans schreef:Gisteravond merkte ik op dat bij mij de tankmeter niet meer wordt verlicht, dus ik moet t zelfde kunstje doen, ik zal wel achter een paar lampjes aan gaan. Nu heb ik ook nog losse tellerbakken waar ze uit kunnen geroofd maar overweeg toch wat nieuwe te kopen.
Ja mijn plan was om ze meteen allemaal voor nieuwe te vervangen dan. Destijds voor m'n e30 moest je ook meteen meerdere kopen. Als jij er genoeg koopt voor both, krijg je van mij de cash ervoor! Kunnen we misschien ook samen klussen er aan, of als ik in ieder geval even mee kan kijken bij jou.. :mrgreen:

ivo schreef:
Lohran schreef:
ivo schreef: Dat is de controlelamp van de richtingaanwijzer van de aanhanger/caravan. Heb je een (af-fabriek) trekhaak?
Die weergave en melding is verplicht in (sowieso) Duitsland en enkele andere EU landen als je een trekhaak hebt.
Ik heb een afneembare trekhaak inderdaad, volgens mij af-fabriek. Dat zou dan dezelfde oorzaak hebben als de andere lamp errors? Dus of de koplampstelmotortjes of de kabelboom?
Nee dat hoort zo, hoef je niet te veranderen is orgineel :D
Oooh dat wist ik niet! Maar waarom is het dan niet altijd? Daardoor leek het mij een error.


Theo schreef:
Lohran schreef:
http://loveatfirstdrive.nl/wp-content/u ... G_1543.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
Lekker zeg, die lage toeren.
Haha heerlijk ja! Maar moet er wel op letten, want je rijdt daardoor gauw te hard :shock: Bij 165km/h zit 'ie pas op de 3000tpm :mrgreen:
 #13464  door Lohran
 
Nou is er ook een dimlichtje stuk gegaan (terwijl ik die nog niet zo lang terug heb vervangen), maar dan kan ik meteen even kijken of ik bij dat stekkertje kan komen. Na m'n ritje Monaco dus even aan de slag!
 #13469  door JerunK
 
epmans schreef:Gisteravond merkte ik op dat bij mij de tankmeter niet meer wordt verlicht, dus ik moet t zelfde kunstje doen, ik zal wel achter een paar lampjes aan gaan. Nu heb ik ook nog losse tellerbakken waar ze uit kunnen geroofd maar overweeg toch wat nieuwe te kopen.
Hierbij wat fotootjes voor hen die niet eerder met de lampjes aan de gang zijn gegaan. Beter allemaal in één keer tegelijk wisselen, het is goed te doen, maar gaat toch wat tijd in zitten. Accu los ivm airbag!
IMG_3965klein.jpg
IMG_3966klein.jpg
IMG_3968klein.jpg
IMG_3969klein.jpg
IMG_3971klein.jpg
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.