E34Forum.nl

 #13672  door I///M-fan
 
Volgens mij hoort het symbool voor de alarmlichten niet mee te knipperen als je geen aanhanger hebt aangesloten.
Dat regelt de check control module van je trekhaak. In het boekje staat ook:

"Licht op bij aanhanger gebruik met de voertuig richtingaanwijzer controle lampjes". (Voorzichtig vertaald uit het Duits).

Ze heeft vanaf haar geboorte een trekhaak dus lijkt het erop dat je toch een storing hebt die op meer plaatsen de pret bederft.
 #13712  door I///M-fan
 
Je moet sowieso die gehavende kabel van de achterruit in orde maken, dat zou je bij gelegenheid als eerste kunnen doen.
En de zekeringen eens nalopen. Daarna verder kijken.

Wat zou moeten helpen als je de stekkertjes van de koplamp verstelling af haalt?

En ik kan er maar niet op komen wat je met LKM's bedoelt.
Je hebt verder een mooie volle 540... :)
 #13715  door Lohran
 
LKM is de licht module, die zit in de zekeringkast bij de voorruit. Ik kreeg het stekkertje van de koplamp verstelling niet los, toen ik gauw een lichtje aan het vervangen was (passagierskant). De andere kant kon ik niet eens bijkomen met m'n te grote handen :shock:

En bedankt! Ben er ook erg blij mee :mrgreen:
 #13725  door JerunK
 
epmans schreef:@jerunk, moet ik nou 12 of 13 bestellen? zitten er nou 3 of 4 in?

http://de.bmwfans.info/parts-catalog/E3 ... omponents/" onclick="window.open(this.href);return false;
Ep, je hebt 3 insteeklampjes nr12 nodig (12V3W), middelste deel van de tellerbak = voor de tellerverlichting.
6 stuks insteeklampjes nr 14 (12V1,5W), dit zijn de middelste lampjes met de beige fitting, zitten in het achterste deel van de tellerbak.
De insteeklampjes nr 13 (12V1,2W), dit zijn de overige lampjes met de zwarte fitting, zitten in het achterste deel van de tellerbak.
Deze kunnen in aantal wisselen, er passen er 16 in, mijn auto had 13 punten bezet. Beter dus 16x nr13 bestellen, dan zit je altijd goed.

Plaats de lampjes met nieuwe, dunne werkplaatshandschoenen of archiefhandschoenen, komt er geen vet op en gaan de lampjes langer mee. Veel priegelplezier, maar het resultaat loont!
 #21584  door Lohran
 
Even weer een upje, via Facebook wat info over de OBC gekregen.

Dat de OBC niet meer werkt zou kunnen komen doordat de EWS(-II) buiten werking is gesteld of dat de DME gechipped is (of pin 16 er uit gehaald). Aangezien ik niet heel veel verstand er van heb weet ik niet precies wat het allemaal betekent. Maar we zijn in ieder geval iets verder. Het zou er dan ook mee te maken hebben waardoor mijn CV op afstand niet werkt.

Mogelijk kan de dealer de software op de DME weer vervangen voor de originele, vraag is alleen wat daarvoor gerekend wordt en of het überhaupt helpt. Budget oplossing is om een aftermarket cv op afstand setje aan te sluiten met bijbehorende BMW sleutel. Maar liever heb ik gewoon dat alles werkt..
 #21587  door I///M-fan
 
Als ik iets hoor over storingen zoals die bij jou dan is dat meestal héél vervelend en moeilijk op te lossen.
Hoe kom je er nou achter of de DME gechipt is of niet?
Ik hoop voor jou dat je het opgelost krijgt maar je weet, de aanhouder wint!

Heb je de kabel van het achterruitje inmiddels gerepareerd?
 #21588  door Lohran
 
Ik denk dat de dealer 'm moet uitlezen, dan kunnen ze dat wel zien denk ik?

Achterruit kabel is inderdaad gefixt. Nu werkt de achterruitverwarming weer, verder nog steeds dezelfde 'problemen' :mrgreen:
 #21859  door Alex Kroeze
 
Je CV die niet op afstand werkt kan ook domweg de sleutel zijn die op is.Ik was er helemaal klaar mee en heb domweg een andere bij BMW besteld.Werkt sindsdien zoals het hoort.

Ik heb ook een chip van Conny dan weliswaar en die doet geen storingen veroorzaken in de rest.Lijkt me vreemd ook.

Waarom is de EWS dan buiten dienst?Koplampverstelling en de bedrading in de kofferbak zijn wel de zaken die voor vreemde storingen zorgen.Of de hoofdzekering.

Alex
 #21866  door Lohran
 
Alex Kroeze schreef:Je CV die niet op afstand werkt kan ook domweg de sleutel zijn die op is.Ik was er helemaal klaar mee en heb domweg een andere bij BMW besteld.Werkt sindsdien zoals het hoort.

Ik heb ook een chip van Conny dan weliswaar en die doet geen storingen veroorzaken in de rest.Lijkt me vreemd ook.

Waarom is de EWS dan buiten dienst?Koplampverstelling en de bedrading in de kofferbak zijn wel de zaken die voor vreemde storingen zorgen.Of de hoofdzekering.

Alex
Maar het lampje op de sleutel geeft wel licht, dus ging er dan eigenlijk van uit dat die gewoon werkt. Het is een beetje een prijzige gok helaas.

Geen idee waarom de EWS buiten werking gesteld zou zijn anders. Misschien zat er wel een error in?

Ligt misschien wel aan de chip (als dat het zou zijn), misschien dat de ene er beter is dan de andere? Geen idee.

Aanrader, die chip trouwens? Al draait mijne wel op LPG.