Enige maanden geleden ben ik in contact gekomen met Easy Rider, we hebben eerst telefonisch contact gehad waar ik aangaf dat mijn motor bij een warme start niet in een keer aanslaat. Easy Rider zei dat dit te maken heeft met de brandstofpomp die aan zijn einde zou gaan lopen of dat deze in ieder geval versleten was(auto had toen rond de 410.XXX km gelopen).
Afspraak gemaakt om de nokkenas en brandstofpomp te laten afstellen en 04-11-2015 was de dag dat dat zou gaan gebeuren
Dit onderwerp met foto's gaat dan ook hierover, ga mijn best doen om mijn grijze massa aan het werk te zetten en zoveel mogelijk hier neer te zetten hoe mijn ervaring was om dit te zien en mee te maken!
Helaas heb ik geen foto gemaakt van begin af aan maar ik mag aannemen dat jullie wel ongeveer weten hoe een M51 BMW blok eruit ziet als deze nog in elkaar zit
Op onderstaande foto is te zien dat het een en ander er al af is, een Bahco staat op de nokkenas om deze af te stellen. Ook staat er een hulpmiddel voor de afstelling van de nokkenas op om te kijken hoever deze staat en of hij goed staat(het zwarte ding net boven de ketting)
Hier vanaf een andere hoek, mijn wijsvinger kon ertussen en Easy rider zei dat dit extreem was ook al liep de motor goed/mooi.
Klaar en een duidelijk verschil!
Zelfde alleen van verder afgenomen.
En weer verder met de volgende klus; brandstofleidingen demonteren.
Brandstofleidingen zijn gedemonteerd.
Druk van de brandstofpomp word gemeten, heb nog een andere foto maar daar kun je helaas niks op aflezen van de meter.
Deze foto bedoelde ik.
Van verder af genomen.
Word hard gewerkt aan de motor!
Kleppendeksel zit er weer op en de brandstofleidingen worden ook weer gemonteerd.
Kleppendeksel word vast gezet en bijna alle leidingen zitten er weer op, en alle bouten worden met copaslip vast gezet door Easy rider.
Kleppendeksel zit vast en leidingen zijn gemonteerd nu nog even de turbo controleren en het lucht filterhuis kan er ook weer op!
EGR(ja deze auto is ooit geimporteerd uit Duitsland en heeft een EGR) tijdelijk dichtgemaakt en bijna klaar om de brandstofpomp af te stellen.
Foto van andere hoek.
Inlaatspruitstuk en EGR(die meteen word afgedopt dmv een €0,50 cent muntstuk,waardoor mijn auto €0,50 eurocent meer waard is) zitten er ook weer op!
Zie hier bewijs
Zoek het munstuk
En motor weer klaar, nokkenas en brandstofpomp afgesteld!
Had nog een filmpje gemaakt maar mijn SD kaartje heeft het begeven waar deze opstond! Sorry Easy Rider!
Ook zaten er O-ringen(die er absoluut niet horen te zitten) bij de Injectoren,deze heeft Easy rider allemaal verwijderd en het blok goed en grondig schoongemaakt
Deze Olie met TSL toevoeging raadt Easy Rider aan welke er op 8 januari ook in zijn gegaan uiteraard met een nieuw oliefilter. Olie(moet 8 liter in dus je moet 10 liter kopen) met TSL(0,25 liter) toevoeging al met al bijna €100,-.
Alleen het beste voor deze motor, auto blijft nog een lange tijd(als het aan mij ligt tenminste) bij mij word op onderhoud niet bespaard of bezuinigd en krijgt de E36 ook wanneer dit nodig is!
Zoals ik gister al heb verteld bij het jezelf voorstellen topic zijn mijn injectoren vorige week gereviseerd door Easy Rider, verschil is duidelijk merkbaar. Ook is er 04-03-2016 10 liter Special mix brandstof in gegaan. Easy Rider zei dat het koppel hierdoor omhoog gaat wat je na 10 km merkt. Aangezien het een km of 40 a 45 is naar huis vanaf Easy Rider met een stuk snelweg kwam ik daar zeker achter!
Zo hoort een M51 altijd te rijden en op te trekken, 1 woord; FANTASTISCH! Ik ga zeker meer van deze Special Mix halen bij Easy rider, mocht ik een lange rit hebben dan kan ik dit onderweg bijvullen maar kan maximaal 50% diesel en 50% Speciale Mix of 25% diesel en 75% Speciale Mix.
Hoop dat jullie dit een nuttig onderwerp vonden en leuk om te lezen....
Alle credit gaat uit naar Easy Rider voor al het werk aan mijn auto tot nu toe, kijk uit naar de sleutelmeeting waar we elkaar kunnen ontmoeten en misschien elkaar van dienst kunnen zijn.
Afspraak gemaakt om de nokkenas en brandstofpomp te laten afstellen en 04-11-2015 was de dag dat dat zou gaan gebeuren
Dit onderwerp met foto's gaat dan ook hierover, ga mijn best doen om mijn grijze massa aan het werk te zetten en zoveel mogelijk hier neer te zetten hoe mijn ervaring was om dit te zien en mee te maken!
Helaas heb ik geen foto gemaakt van begin af aan maar ik mag aannemen dat jullie wel ongeveer weten hoe een M51 BMW blok eruit ziet als deze nog in elkaar zit
Op onderstaande foto is te zien dat het een en ander er al af is, een Bahco staat op de nokkenas om deze af te stellen. Ook staat er een hulpmiddel voor de afstelling van de nokkenas op om te kijken hoever deze staat en of hij goed staat(het zwarte ding net boven de ketting)
Hier vanaf een andere hoek, mijn wijsvinger kon ertussen en Easy rider zei dat dit extreem was ook al liep de motor goed/mooi.
Klaar en een duidelijk verschil!
Zelfde alleen van verder afgenomen.
En weer verder met de volgende klus; brandstofleidingen demonteren.
Brandstofleidingen zijn gedemonteerd.
Druk van de brandstofpomp word gemeten, heb nog een andere foto maar daar kun je helaas niks op aflezen van de meter.
Deze foto bedoelde ik.
Van verder af genomen.
Word hard gewerkt aan de motor!
Kleppendeksel zit er weer op en de brandstofleidingen worden ook weer gemonteerd.
Kleppendeksel word vast gezet en bijna alle leidingen zitten er weer op, en alle bouten worden met copaslip vast gezet door Easy rider.
Kleppendeksel zit vast en leidingen zijn gemonteerd nu nog even de turbo controleren en het lucht filterhuis kan er ook weer op!
EGR(ja deze auto is ooit geimporteerd uit Duitsland en heeft een EGR) tijdelijk dichtgemaakt en bijna klaar om de brandstofpomp af te stellen.
Foto van andere hoek.
Inlaatspruitstuk en EGR(die meteen word afgedopt dmv een €0,50 cent muntstuk,waardoor mijn auto €0,50 eurocent meer waard is) zitten er ook weer op!
Zie hier bewijs
Zoek het munstuk
En motor weer klaar, nokkenas en brandstofpomp afgesteld!
Had nog een filmpje gemaakt maar mijn SD kaartje heeft het begeven waar deze opstond! Sorry Easy Rider!
Ook zaten er O-ringen(die er absoluut niet horen te zitten) bij de Injectoren,deze heeft Easy rider allemaal verwijderd en het blok goed en grondig schoongemaakt
Deze Olie met TSL toevoeging raadt Easy Rider aan welke er op 8 januari ook in zijn gegaan uiteraard met een nieuw oliefilter. Olie(moet 8 liter in dus je moet 10 liter kopen) met TSL(0,25 liter) toevoeging al met al bijna €100,-.
Alleen het beste voor deze motor, auto blijft nog een lange tijd(als het aan mij ligt tenminste) bij mij word op onderhoud niet bespaard of bezuinigd en krijgt de E36 ook wanneer dit nodig is!
Zoals ik gister al heb verteld bij het jezelf voorstellen topic zijn mijn injectoren vorige week gereviseerd door Easy Rider, verschil is duidelijk merkbaar. Ook is er 04-03-2016 10 liter Special mix brandstof in gegaan. Easy Rider zei dat het koppel hierdoor omhoog gaat wat je na 10 km merkt. Aangezien het een km of 40 a 45 is naar huis vanaf Easy Rider met een stuk snelweg kwam ik daar zeker achter!
Zo hoort een M51 altijd te rijden en op te trekken, 1 woord; FANTASTISCH! Ik ga zeker meer van deze Special Mix halen bij Easy rider, mocht ik een lange rit hebben dan kan ik dit onderweg bijvullen maar kan maximaal 50% diesel en 50% Speciale Mix of 25% diesel en 75% Speciale Mix.
Hoop dat jullie dit een nuttig onderwerp vonden en leuk om te lezen....
Alle credit gaat uit naar Easy Rider voor al het werk aan mijn auto tot nu toe, kijk uit naar de sleutelmeeting waar we elkaar kunnen ontmoeten en misschien elkaar van dienst kunnen zijn.
Laatst gewijzigd door MemphisBmw op 06 mar 2016, 22:24, 3 keer totaal gewijzigd.
BMW E30 318i Sedan 1989, Zelfgemaakte kleur blauw. [X]
BMW E30 316i Coupe 1985, Champagne kleur [X]
BMW E36 323i Coupe 1995, Zwart [X]
BMW E36 318i Touring 1997, MontrealBlauw[X]
>Bmw E36 325 TDS Touring 1998 M-Techniek CosmosSchwartz<
BMW E30 316i Coupe 1985, Champagne kleur [X]
BMW E36 323i Coupe 1995, Zwart [X]
BMW E36 318i Touring 1997, MontrealBlauw[X]
>Bmw E36 325 TDS Touring 1998 M-Techniek CosmosSchwartz<