Gisteren 'even' de draagarmen en veren vervangen, dacht dat ik vandaag wel aan de achterkant zou kunnen beginnen maar dat liep dus anders.. Pffffff.
Reden van vervangen zijn de rubbers, de verschillende veren en ik vind hem te hoog staan.
De stance vóór:
voor.jpg
In vergelijking met links ging de rechter draagarm soepel los, maar die bout van de fusee gaf zich niet zomaar gewonnen. De moer was behoorlijk aangevreten, en pas bij de linkerkant kwam ik erachter dat die stuur=stop er uit kon en je er wel een fatsoenlijke sleutel op kan krijgen...
Was het echt nodig? ach..
WP_20160406_12_53_10_Pro.jpg
Verschil oud&nieuw:
WP_20160406_12_56_40_Pro.jpg
Rechterkant was uiteindelijk na drie uur klaar, zat wat te klooien met de (binnen)veerspanner voordat ik er een goed gevoel bij had en die bout van de fusee kostte extra tijd.
Denk je het ergste gehad te hebben, nee dan links, tering.
De bout van het achterste rubber zat muurvast en wat ik ook deed, los kwam ie niet.
Uiteindelijk gisteren een uur met de hamer er op los gegaan en een halve bus wd40 verbruikt, maar het resultaat was er, een halve cm gewonnen
Spul laten staan en vanmorgen na een nachte weken duurde het nog een half uurtje voordat dat k*tding er eindelijk uit ging. Gewoon vastgerot aan die alu bus, beetje het e30/e34 subframe idee. En ik heb geen brug hè, dus lekker op de grond bezig zijn. Geweldig voor je onderrug en je schouders vinden dat gekruip op je rug ook fantastich
WP_20160407_12_31_05_Pro.jpg
Maar goed, vergeven en vergeten, de stance na anderhalve dag kutten met 6 bouten van de draagarmen en 4 moertjes van de stabi.
Nog iets gezakt na het rijden, ik vind hem helemaal goed.
Nu even uitlijnen, ik heb geprobeerd om de draagarmbouten hetzelfde te monteren, maar sowieso leveren de nieuwe rubbers al een andere uitlijning op.
Dan nog een keer de achterkant, verwachtte eigenlijk dat dát de kutklus ging worden..
na.jpg
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.