E34Forum.nl

 #13098  door lijstenmakertje
 
Is het mogelijk om naderhand cruise control in te bouwen in een 518I touring?

geen aftermarket setje, maar een originele?

Hoor graag,

Groet,

Coen van Zetten.
 #13099  door Theo
 
De clou zit 'm in de kabelboom van de auto, als hij voorbereid is is inbouw een fluitje van een cent.

Je kunt dit checken door op zoek te gaan naar een loze zwarte ronde stekker ter hoogte van het reservoir van de stuurbekrachtiging, als je die hebt hangen dan ben je een heel eind.

Hangt die er niet, dan moet je een aparte draadboom hebben (en uiteraard de rest van de spullen).
 #13104  door Dimitri
 
Ik heb ooit de cruise control van een 525i ingebouwd in een 518i die slechts een paar maanden jonger was dan die van jou.

Alles was al voorbedraad en zoals Theo aangeeft, een fluitje van een cent.

Zie de tweede post in dit topic: viewtopic.php?f=36&t=895" onclick="window.open(this.href);return false;
 #13128  door ivo
 
Jgpeggeman schreef:zo ver ik weet zit in alle e34's de voorbereide kabelboom voor cruise control.
Nope dat kan je vergeten. Heb meerdere wagens gehad die zo kaal als de nacht waren en je gewoon dikke vette pech had...
 #13130  door Jgpeggeman
 
ivo schreef:
Jgpeggeman schreef:zo ver ik weet zit in alle e34's de voorbereide kabelboom voor cruise control.
Nope dat kan je vergeten. Heb meerdere wagens gehad die zo kaal als de nacht waren en je gewoon dikke vette pech had...
mijn 518 was ook kaal qua kabelboom, maar had wel de cc kabelboom...

Dacht dat dat een van de weinige bomen was die wel altijd aanwezig waren
 #13147  door Theo
 
Nee.

Ik heb ooit een 535i uit 1991 in huis gehad, zat mooi geen aansluiting in. Draadboompje zo dun als een schoenveter.
 #13148  door Theo
 
Maar mocht je geen voorbereiding hebben maar wel over een flinke portie doorzettingskracht beschikken, dan heb ik het benodigde losse CC-draadboompje liggen. Ik heb ooit een auto gesloopt waar een originele CC in zat zonder voorbereiding en heb die losse draadboom bewaard.

Zeldzaam dingetje 8-)
 #13243  door Liquid Li0n
 
ik heb in mijn 535i ook dat stopcontact en plaats voor de module e.d. dus ben zelf ook opzoek naar een originele CC.