E34Forum.nl

Uw E34 uitgebreid voorstellen? Plaats hier je verslag.
 #13279  door Ruck
 
Eenvoudig is wat overdreven miss :roll: maar het is wel te doen ja :)
Ik had hem in een uur vervangen, morgen even met een slang en een kan de boel ontluchten.

Iemand een idee hoe ik dit het beste kan doen? Aangezien er nul druk zit op het pedaal?
Lijkt alsof daar ook lucht in zit.
 #13533  door Ruck
 
Update!

Gelukkig rijd de 5 ondertussen alweer een tijdje.

Het bleek alleen de hulpkoppeling cilinder te zijn, alleen het ontluchten lukte niet met pompen en een slangetje met een flesje eraan.
Omdat de hoofdkoppeling cilinder (pedaal) ook leeg was gelopen. lukte het niet om de lucht onder uit het leiding gepompt te krijgen.
Uiteindelijk maar naar de garage gesleept, die hebben er remvloeistof onder druk in geperst. Dat werkt natuurlijk stukken beter!

Nu nog opzoek. naar een setje verlagingsveren (voor), omdat de auto achterover lijkt te hangen en hij voor niet echt lekker in de kuipen licht.
Hij hoeft niet op de grond, dus lekker subtiele veertjes is de voorkeur.

Verder rijd die heerlijk! Al menige blik gehad van wat mannen. Je ziet ze hier bar weinig rijden dus hij valt nogal op :roll:
en nog mooier.. BMW rijders die de hand opsteken :mrgreen:

Hopelijk op de sleutelmeeting de achterklep zien te fixxen en mijn rechter achterportier.
Weet iemand mij te vertellen hoe je deze op krijgt als hij niet met de CV open gaat? Ik krijg nergens beweging in :|


Nog een vuige foto om het verhaal af te sluiten, na deze foto wel weer lief behandel met een spons ;)

Afbeelding
Laatst gewijzigd door Ruck op 26 sep 2017, 23:24, 2 keer totaal gewijzigd.
 #13581  door Alex Kroeze
 
Als je achterportier niet los wil door een kapotte cv motor moet je het deurpaneel loshalen.De schroef achter de hendel losdraaien en van de handgreep en dan beste van onderen beginnen en met beleid los trekken.Is wel even lastig.De zijkanten kan je dan ook lostrekken en dan naar je toe halen en dan naar boven drukken dan springt ie uit de sponning bovenaan.

Doe het kalm aan anders kan je om een ander deurpaneel........

Alex
 #13678  door Ruck
 
Thnx Alex, ik ga eens een keer kijken of het motortje haperde.
Ik bedoede eigenlijk meer, is er geen makkelijke manier om ff de deur te openen?
Als je te water raakt heb je dus ook een probleem? Als de portieten vergrendeld worden?
 #13760  door Ruck
 
dannytouringE34 schreef:
Ruck schreef: is er geen makkelijke manier om ff de deur te openen?
Wil het niet via de deurpalletje? Groeten, Danny
Nee, hij klikt niet open eveneens als ik met de hendel van binnen uit probeer.
 #13798  door danny-ex-touringE34
 
Ik had een tijd geleden bij langere stilstand de accu moeten loskoppelen(na eerst de cv de hebben ingeschakeld met de rechter open). Later de bestuurdersdeur geopend en binnendoor de achterdeur via het palletje en dat werkte. Lijkt toch op een weigerende stelmotor. Groeten, Danny
 #13802  door epmans
 
Tja als deur niet open wil, moet je dus in de deur zijn terwijl daarvoor de deurbekleding af zal moeten, terwijl die door de gesloten deur tegen de sponning geklemd zit.
Maar ik ben toch bang dat je zal moeten proberen om het paneel geopend te krijgen doorcbovenaan en aan de kant van de b style te pielen. Ik zou dan maar beginnen met de schroeven los te maken en eventueel het plastic waar de deuropener, asbak en evt raamschakelaar uit het deurpaneel te halen. Dan kun je wellicht wat bereiken van het slot, cv etc.
Succes.
 #13809  door Ruck
 
Oke! dat lijkt me dit verhaal ook weer een stuk duidelijker..

het klinkt ook alsof hij wat moeilijker doet (als hij het af en toe doet)
vaak op een iets warmere dag, dan kan die mee open gaan.

Binnenkort maar eens in de gaten gaan houden of die nog open komt.
anders wordt het duimen op de sleutelmeeting :lol:

@Epmans, toevallig nog een cv motortje liggen voor een rechter achterportier? (als reserve)
 #13812  door epmans
 
Denk t wel maar eerst nog zien hoeveel want ik heb gemerkt dat ze missen in een opknapwagen.
Ik laat je weten.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 25