Zojuist de bimmer opgehaald bij mijn garage, eens een goede controle beurt gegeven. Bij een vertrouwde garage
Er zat nog af en toe een stemmetje in mijn hoofd die zei, deze auto kan niet zo goed zijn voor zoon prijs.
De minimale spelling is uit het stuur gedraaid, alle rubbers van het onderstel, de riem en de vloeistoffen zijn gechecked en goed gekeurd. Het blok liep lekker. Was werkelijk niets op aan te merken. In ieder geval voor wat ik zover nog niet wist.
De waterpomp zou vervangen worden, nadat er 2 maal een pomp met plastic vinnen was opgestuurd. Is m'n monteur toch eens gaan bellen, binnen een week word er dan toch voor een goede variant gezorgd.
(Stond nog op de to-do-list, METAL VINNEN!
)
Ook auto gaf een week of 2/3 geleden aan, dat de remblokken aan vervanging toe waren. Dit bleken de achterste blokken te zijn, de schijven zagen er nog prima uit.
De remmerij aan de voorzijde was nog duidelijk niet aan vervangen toe! Dus voorlopig alleen de achterste remblokken vervangen.
De Niveauregeling is naar "gekeken" (hij had het nogal druk), voor wat hij me kon vertellen niks geks te zien of te vinden. Het lijkt op een olie probleem. Dus de olie wordt nog volledig vervangen. aan gevuld tot de juiste hoogte, dan kan die er weer tegen aan.
Hij is dus optisch (vooral de binnenzijde) in een wat mindere staat, maar technisch uitstekend! Nu een kwestie van het onderhoud op juiste momenten uitvoeren. Dan kan de "GreenHornet" er jaaaaaareen tegenaan.
Al met al kwam ik met een glimlach en een gerust hart thuis!
(de vrouw ook blij!)
E34 525i Touring Handbak
Smoke Tyres, No Drugs
Wees braaf, kun je niet braaf zijn. Wees dan voorzichtig
Ik ben sterker dan een luchtsleutel!