Nieuwe visie!
Hier zat dus een kern van waarheid in:
MV525i schreef:Ik ga het even anders benaderen. Ik heb recent beide kabelbomen vervangen en de oude bewaard, zie foto met tekst. BMW gebruikt signaaldraden 0,5 mm², als er meer stroom doorheen moet dan alleen maar signaal is de draad minimaal 1,5 mm². De wisser is 15 A afgezekerd, stel dat de motor 100 watt verbruikt dan is dat bij 12 volt 8,3 A. Een 0,5 mm² kabeltje wordt dan wel heel erg warm.
Ik zie in het schema stippellijntjes lopen, zowel tussen de draden als tussen switch en motor. Ik weet niet hoe die schakeling in elkaar zit maar wel dat die 0,5 mm² een schakeldraad is.
Links rechts rw achter met tekst.jpg [url=http://www.e34forum.nl/forum/viewtopic.php?f=22&t=1418&start=50]Te zien op Pag. 6[/url]
Schema:
Het zou als volgt moeten werken.
Ruitenwisser gaat aan:
-Kort spanning op de rechter draad (5/Zwart Rood) deze is idd 0.5mm2
-Dan neemt de linker draad (4/Zwart Geel - 1.5mm2) de spanning over en loopt door tot hij onderbroken wordt.
-De interval module wacht 10 sec.
-Draad 5 krijgt weer een korte spanning en draad 4 pakt hem weer over.
Heb de motor nu gedemonteerd, meet nu duidelijk een onderbreking in de park position.
De module lijkt ook gek te doen, als ik draad 5 (Zwart Rood) los trek, blijft hij toch gewoon door lopen. Als hij een enkele keer stopt, hoor je de module wel klikken. Het lijkt in ieder geval niet uit het relais te komen.
Van de week de kabel boom een door meten..
E34 525i Touring Handbak
Smoke Tyres, No Drugs
Wees braaf, kun je niet braaf zijn. Wees dan voorzichtig
Ik ben sterker dan een luchtsleutel!