E34Forum.nl

 #12733  door flash
 
Dat er speling op het mechanisme komt waardoor deze tegen de motorkap begint te schuren is mij bekend, maar bij mij wordt er door de linker wisser krassen getrokken in de voorruit :?
Het harde plastiek stukje dat in het haakje van de arm schuift/klikt vertoont ook schaafsporen dus het is dat die op de voorruit duwt vermoed ik. Wel vreemd, want ik moet daar met de hand al vrij veel druk op zetten eer dat de wisser doet doorbuigen om zo tegen het glas te komen.

Iemand die de oplossing kent?
 #12739  door epmans
 
Ik zag ergens anders dat je tevens adv hebt, die trekt er ook nog aan en de rijwind drukt ook nog op je wisser. K vermoed dat je er goed aan doet om je volledige mechanisme te inspecteren omdat je arm is gebroken en daarvoor dus ook krassen maakte op je ruit.
Misschien kwam t krassen al door de (beschadigde) arm en is het krassen over zodra je een andere arm plaatst maar controle van de staat van het mechanisme en of ie goed in de carrosserie geplaatst zit is wel raadzaam.
 #12746  door flash
 
epmans schreef:Ik zag ergens anders dat je tevens adv hebt, die trekt er ook nog aan en de rijwind drukt ook nog op je wisser. K vermoed dat je er goed aan doet om je volledige mechanisme te inspecteren omdat je arm is gebroken en daarvoor dus ook krassen maakte op je ruit.
Misschien kwam t krassen al door de (beschadigde) arm en is het krassen over zodra je een andere arm plaatst maar controle van de staat van het mechanisme en of ie goed in de carrosserie geplaatst zit is wel raadzaam.
Ik denk dat je me verwart met Philippe ;)
 #12750  door Philippe6
 
flash schreef:
epmans schreef:Ik zag ergens anders dat je tevens adv hebt, die trekt er ook nog aan en de rijwind drukt ook nog op je wisser. K vermoed dat je er goed aan doet om je volledige mechanisme te inspecteren omdat je arm is gebroken en daarvoor dus ook krassen maakte op je ruit.
Misschien kwam t krassen al door de (beschadigde) arm en is het krassen over zodra je een andere arm plaatst maar controle van de staat van het mechanisme en of ie goed in de carrosserie geplaatst zit is wel raadzaam.
Ik denk dat je me verwart met Philippe ;)
Haha, was inderdaad bij mij!
Ondertussen een nette 2ehands geplaatst en ook 1 tandje verdraaid gemonteerd zodat de arm niet meer tegen de motorkap komt. Ligt nu wel iets lager in de rusttoestand maar lijkt allemaal ok tot dusver.
Na 2 jaar ergeren nu ook ineens verlost van de 'fiepende' ruitenwisser!!