Weer een update!
Omdat morgen de lente begint is het hoog tijd om de zomervelgen er weer onder te zetten
Maar als specialist gaat dat niet zoals het normaal gaat
Wij zijn met het bedrijf gespecialiseerd in het balanceren doormiddel van kracht variatie
Dat wil zeggen.
Een band icm met een velg "kan" een oneffenheid hebben die elke omwenteling een bepaalde druk uitoefent op het wegdek. (hobbelen van een band)
Eerst al het oude lood en ex lood plaksel eraf
Daarna de velg/band controleren op onbalans en de "niet rondheid" van velg en band
Het is de bedoeling dat je dit tegen elkaar weg kan zetten doormiddel van de band draaien op de velg
Zoals te zien een kracht op het wegdek van 135 newton (links onderin) en een onbalans van 105 gram (dat is ook niet niets) en sommige bedrijven plakken echt dat lood erop of draaien de band zonder te weten wat er dan met de krachtvariatie gebeurd.
Het is opzich niet erg om veel lood te hebben als de druk op het wegdek maar minimaal is.
Daarna meet je de slag van de velg en de oneffenheid van de band.
(Waarde van een andere velg. Vergeten foto van eerste te maken)
Draaien van band op velg.
Na controle. (Wel van eerste situatie)
Zoals te zien weinig lood te plakken en verwaarloosblare druk op de weg
Eindsituatie en klaar voor het mooie weer
Een tijdrovende klus. Maar de best mogelijke situatie zit nu onder de auto
Een must voor elke liefhebber.