E34Forum.nl

 #11953  door bmw4love
 
Heb het volgende probleem dat als hij koud is dat hij moeilijk loopt, zo'n 400 rpm en komt moeilijk op gang.
Nu had ik de temp stekker van de dme omgedraait met de dashboard temp sensor en dan loopt hij een stuk beter koud.
DME temp sensor lijkt goed zoals ik dat zie op de temp sensor.
Wat kan het zijn?

Warm loopt hij goed, het is de tijd dat de o2 sensors nog niet werken.
 #11958  door bmw4love
 
Starten gaat idem wat moeilijker ja, stappenmotor is schoon en lijkt mijn inziens goed te werken (warm 550 rpm) en valt niet uit.
Werkt je LMM al vanaf dat je start?
 #11961  door Alex Kroeze
 
Hij meet vanaf het moment dat ie loopt.Slecht starten kan ook oa. bougies bobines brandstof toevoer zijn.Als je tijdens stationair draaien de LMM stekker er af trekt moet ie direct slecht gaan lopen of zelfs uitvallen.Loopt ie gewoon verder dan is de LMM 99% zeker de oorzaak.

Alex
 #11970  door JerunK
 
Daar zit een addertje onder het gras, want bij het lostrekken van de LMM-stekker gaat de auto in noodloop en dat hoeft (in ieder geval bij een M50) niet per se te betekenen dat de auto (stationair) slechter gaat lopen. DME zorgt er voor dat je in noodloop met een minimum aan input toch thuis kunt komen...
 #12011  door bmw4love
 
Heb hem een aantal keer uitgelezen en op benzine krijg ik geen foutmelding, op gas heel soms lambda bank 1 en lambda bank 2.
Had 2 weken geleden nog ontdekt dat bij het uitlezen van de automaat de gasklepsensor op 0,41% procent stond ook al gaf ik geen gas.
Dit heb ik opgelost door sensor los te schroeven en iets te verdraaien.
 #12080  door Alex Kroeze
 
Die lambda fout kan ook van alles zijn.Heb je misschien een vacuum lek?Als ie ergens lucht naar binnen trekt dan kan je ook een lambda fout krijgen.Dan is het mengsel niet goed maar daar moet ie wel gewoon om willen starten.Waar heb je hem mee uitgelezen trouwens?

Alex
 #12089  door bmw4love
 
Vacuum is 0,4 bar koud stationair en 0,3 a 0,35 bar warm.
Dat is goed volgens de specs.
Heb de auto uitgelezen met Inpa en de lambda error komt alleen heel soms terug als hij warm is, zeker niet als de motor koud is.
 #12090  door Speedy
 
Heb je het bij elke hoeveelheid benzine in de tank? Weet je wanneer voor het laatst het brandstof filter is vervangen?
Wat gebeurd er wanneer je de wagen twee keer op contact zet voor je hem start?
Hoor je een bezige bij in de kofferbak als je de wagen op contact zet?

Ik lees ook dat je de stekkers van de temp sensoren hebt omgewisseld en dat het dan beter is. Heb je de waarde van de dme sensor al eens gemeten en vergeleken met een andere 540? Ik kan me voorstellen dat de weerstandswaarde is veranderd waardoor de dme een andere waarde te verwerken krijgt.